Identitatea „moldovenilor” din
Basarabia ţine mult procesele istorice prin care a trecut ţinutul
nostru, iar pentru a înţelege esenţa problemei identitare, este nevoie
să privim ceva mai critic unele momente ale istoriei.
Unul din primele lucruri care m-a suprins
este creşterea bruscă a populaţiei Basarabiei după anul 1812. Într-un
articol publicat în revista românească „Historia” este dezvoltată destul
de amănunţit această problemă[1].
Indiscutabil, crearea oblastei Basarabia, a contribuit foarte mult la
transformarea acestei provincii mărginale şi semipustii, într-o regiune
economic activă. Unul din indicatorii acestor schimbări pozitive a fost
creşterea rapidă a locuitorilor şi dezvoltarea oraşelor.
Înainte de a citit
fragmentele de mai jos, aş vrea să precizez că le-am tradus din rusă cu o
maximă exactitate, fără a substituie vreun termen cu altul, fără a face
interpretări eronate.
Aşadar, dacă în 1817, populaţia Basarabiei constituia 491.904
suflete, în anul 1913 această cifră se ridică la 2.545.834. Cum se
poate explica acest lucru în condiţiile unei mortalităţi infantile
ridicate? Oare a contribuit migraţia populaţiei din alte colţuri ale
Imperiului Ţarist la această creştere? Atunci de ce elementul etnic
românesc a rămas dominant?
Unul din răspunsurile le putem găsi chiar
în lucrările autorilor ruşi. În lucrarea monografică a lui L. S. Berg –
„Basarabia – ţara, oamenii gospodăria”, publicată la Petrograd în anul
1918, unde este descris fenomenul „românizării maloruşilor”:
„Trebuie să observăm că maloruşii din
Hotin, acolo unde ei locuiesc în vecinătate cu moldovenii, sunt supuşi
românizării. Astfel, satul Colencăuţi, de la frontieră cu Austria, este
populat cu rusnaci românizaţi. Chiar şi de la cei mai tipici maloruşi
putem auzi aşa cuvinte precum „moaşa”, „nănaş”, „fini” etc.
Un şir de studii indică faptul că
procesul de moldovenizare a populaţiei maloruse, vizează nu doar limba,
dar şi modul de trai. „Se întâmplă să venim într-un sat din regiune
(Hotin) şi nu îţi dai seama în ce localitate eşti – de maloruşi sau
moldoveni”, spune Nesterovski; „auzi în jur vorbă malorusă, însă modul
de viaţă este moldovenesc”. În pofida faptului că populaţia
moldovenească nu este superioară cultural celei maloruse, elementul
activ îl reprezintă moldovenii, în timp ce maloruşii – cel pasiv.
În localităţile mixte, se observă
multe familii maloruse în care generaţia în vârstă vorbeşte liber limba
maternă, iar cei mai tineri nu o vorbesc sau nu o mai înţeleg deloc. De
cele mai dese ori, nici nu ştim cu cine avem de a face – cu un moldovan
care ştie să vorbească în malorusă sau cu un malorus care ştie să
vorbească moldoveneşte.
În judeţele de mai la sud, unde
numărul maloruşilor este mai mic, iar al moldovenilor e mai mare,
procesul deznaţionalizării populaţiei slave decurge mult mai rapid.
Astfel, dacă în judeţul Soroca, la începutul anilor 70 au existat 26 de
sate unde se vorbea doar în malorusă, către anul 1907, au rămas doar 16,
restul fiind complet moldovenizate”[2].
În ceea ce priveşte etnicii ruşi, Berg
observă că o bună parte din cele 8 la sută declaraţii „ruşi” la
recensământul 1897, sunt venetici, aşezaţi prin târguri şi oraşe. Dar şi
o bună parte din aceştia nu reprezintă etnici ruşi în sine, ci o
diversitate de neamuri, venite din mai multe colţuri ai Imperiului
ţarist, vorbitori de limba rusă. Unicul grup de „ruşi băştinaşi” pot fi
consideraţi lipovenii („staroverii”), sosiţi aici prin secolele 17-18,
afirmă Berg[3].
Într-o altă lucrare, publicată în 1892,
P.N. Batiuşkov scrie cu disperare, vădit nemulţumit de incapacitatea
autorităţilor de a rusifica populaţia băştinaşă: „dacă dorim ca
populaţia rusă să nu să se mai românizeze, dacă vrem ca Basarabia să
devină într-adevăr o gubernie rusească şi nu un obiect al dorinţelor şi
propagandei din partea României, devenind un tot întreg cu Rusia, este
nevoie să învăţăm prin şcoală ţăranii moldovenii limba slavonă
bisericească , pentru ca cel puţin jumătate din ei să devină ruşi după
limbă”.
„Vă comunicăm faptul că nu doar în
nişte sate îndepărtate, dar chiar şi la Chişinău am întâlnit ţărani care
nu cunosc niciun cuvânt în limba rusă. Desigur, această stare nu
reprezintă o manifestare a unor sentimente separatiste, ci a unei
autoconservări a ţăranilor şi încetinirea lor în dezvoltare”, scrie Batiuşkov.
Începând cu anul 1867, guvernul rus
atrage mai mare atenţiei educaţiei în limba rusă, după ce în urma unei
revizii efectuate de D. A. Tolstâi, se constată că în multe
biserici din Basarabia, inclusiv în localităţile cu populaţie mixtă, dar
şi în cele predominant slave, se slujeşte exclusiv în limba română,
cărţile bisericeşti slavone sunt înlocuite cu cele româneşti, iar în
şcoli se preda în limba română. Constatând această
situaţie, Guvernul Rus recunoaşte necesitatea stopării aceste tendinţe,
care ar putea avea pe viitor consecinţe politice dezastruase[4].
“Potrivit unor informaţii obţinute, în unele biserici şi mănăstiri, în timp ce oficial se declară că se slujeşte în slavonă şi română, în realitate în slavonă nu se cântă decât “Господи помилуй” (“Doamne miluieşte”). Băştinaşii îşi justifică această situaţie prin faptul că ţăranii români nu înţeleg limba slavo-rusă”, scrie Batiuşkov.
În altă parte, Batiuşkov relatează o altă situaţie:
„Aşezându-se în grupuri izolate printre românii din Basarabia,
migranţii ruşi sunt supuşi ei înşişi românizării, cu toate astea, ei
continuă unele obiceiuri religioase din locurile de baştină. În
Cameneţ-Podolsk, la Biserica „Ion Botezătorul”, de 24 iunie, are loc o
prăzdnuire, la care sosesc şi mulţi moldoveni din Basarabia, astfel că
târgul şi biserica sunt pline de moldoveni. Cel mai probabil, aceştia nu
sunt decât nişte maloruşi românizaţi, plecaţi în trecut din Podolia în
Basarabia”.
Conform raportului prezentat de Tolstoi,
luarea unor măsuri urgente se cerea şi din cauza răspândirii
„propagandei românizatoare” din sudul Basarabiei, care trecuse în
componenţa Principatului Moldovei, ulterior România.[5]
Măsuri dure de combatere a românizării Basarabiei au fost luate
începând cu anul 1871, când rusificarea devine o politică oficială a
statului ţarist.
Această politică de reducere a rolului limbii române în Biserică a provocat, mai târziu, aşa fenomene în masă precum „inochentismul”, care se transformase mai târziu într-o mişcare sectantă.
Trebuie să observăm că în Basarabia nu
soseşte doar populaţii slave, dar şi familii din ţinuturile româneşti:
la Reni se aşează 92 de familii din satul Paşcani şi 72 familii din
satul Rogojeni, amândouă din regiunea Galaţilor, iar printre emigranţii
„bulgari”, găsim multe nume româneşti (Năstase Dânga, Andrei Florea,
Gavril Potană); la Călineşti, judeţul Bălţi, se aşează 28 de familii din
Moldova, satul Tabăra şi 22 familii din satul Ghiholari. Apoi, familii
izolate se aşează la Chişinău (Năstase Ghibanu, Gavril Cardaş dela
Fălciu, Dumitru Braşoveanu etc.), la Foleşti (Ioan Popa din Botoşani),
la Teleneşti, Hânceşti, Leova, Cahul, Căuşeni, Horodişte, Toceni,
Manoileşti, Risipeni, Găleşti, Balaureşti, Cojuşna etc[6].
În ceea ce priveşte noţiunea de “moldovean”, aş presupune că aceasta avea sinonim cu “băştinaş”, “pământean”,
care venea să sublinieze vechimea etnicilor români şi primatul lor
asupra acestor pământuri, în opoziţie cu termenul general de “basarabean”, atribuit
de autorităţile ţariste inclusiv şi coloniştilor. În 1917, când se va
decide soarta acestui ţinut, reprezentanţii minorităţilor naţionale vor
propune numirea noii formaţiuni statale “Republica Basarabeană”, în timp
ce etnicii români vor insista asupra unei denumiri absolut
etnocentriste – “Republica Moldovenească” - “după numele poporului care locuieşte aici”.
Am putea spune că populaţia Basarabiei a
ajuns să fie alcătuită din mai multe straturi: populaţie românească
băştinaşă, populaţie venită în perioada ţaristă, care a fost supusă
românizării şi rămăşiţele grupurilor etnice neromânizate din mediul
rural (găgăuzi, bulgari, ucraineni, lipoveni) şi masa de populaţie
urbană cosmopolită, vorbitoare de limba rusă. Lipsa unei continuităţi
culturale şi a unei tradiţii politico-juridice, instabilitatea politică,
mişcarea continuă a populaţiei – au împiedicat conştientizarea unei
identităţi clare, care ar sta la baza unei structuri statale. Dacă am
urmări sensul proceselor politice din ultimii 200 ani, am observa că
tendinţa firească a fost cea de omogenizare etnică a ţinutului (în
sensul românizării), în pofida oricăror tentative de a stopa acest
fenomen din partea autorităţilor străine. Îndeosebi, acest lucru se
observă în perioada sovietică, când în premieră pentru ţinutul
Basarabiei, în oraşe începe să crească în ritmuri rapide numărul
populaţiei etnice româneşti.
De altfel, „mişcarea eliberare naţională”
de la sfârşitul anilor 80, începutul anilor 90, nu a fost chiar atât de
„romantică” precum pare. Au existat şi o serie de premize
socio-economice care au contribuit la „renaşterea conştiinţei naţionale”
– una din acestea fiind diferenţa enormă dintre viaţa de la sat (preponderent românofon) şi oraş
(preponderent rusofon), mai ales după o perioadă în care creşterea
demografică în deceniile anteroare a adus un flux mare de tineri
moldoveni în oraşe, unde aceştia s-au pomenit într-un mediu străin şi
neprietenos.
Astăzi, populaţia rurală îmbătrâneşte tot
mai mult, iar populaţia urbană devine tot mai românească (lingvistic).
În vreo două decenii, ne-am putea aştepta la o dispariţie completă a
populaţie rusofone pe cale naturală, ceea ce ar însemna un început al
unei noi epoci absolut noi în istoria Basarabiei.
[2] Л. С. Бергъ, «Бессарабiя – страна –люди – хозяйство», 1918, Петроград, стр. 121
[3] Л. С. Бергъ, «Бессарабiя – страна –люди – хозяйство», 1918, Петроград, стр. 122
[4] П. Н. Батюшков, «Бессарабия. Историческое описание», Санкт-Петербургъ, 1892, стр. XL
[5] П. Н. Батюшков, «Бессарабия. Историческое описание», Санкт-Петербургъ, 1892, стр. 103
[6] Ştefan Ciobanu, „Basarabia. Monografie”, anul 1926, pag.
31 comentarii:
(ACTORUL VASILE BUTNARU)Traian Basescu:Vasile,eu ma stradui sa readuc Basarabia la Trupul Moldovei Lui Stefan cel Mare si Sfant!
DRAGOŞ te rog avertizează-i pe prietenii tăi de MANIPULAREA KGB numită "Dacii-Adevăruri tulburătoare"!
Acest material pe care îl vei citi mai jos A DISPĂRUT DE PE "Basarabia Literară" în doar câteva ore!
Orice încercare a mea de a-l reposta a fost inutilă!
Materialul este lung şi va trebui să îl trimit în mai multe mesaje.
Fă cunoscut acest adevăr tuturor.
Arată tuturor cum MINCIUNA PRIN OMISIUNE poate păcăli milioane de tineri(şi nu numai)naivi.
« DACISMU` pentru noi E MOLDOVENISMU` 2 ! »
Motto:
« Ş-oricât timp ROMAN VOI FI
Nu mă tem că voi pieri »
-Nicolae Tãutu “Românul în veci nu piere”
”Sau ţara aceasta să fie în adevăr ROMÂNEASCĂ, sau nici nu merită să fie.”
- Mihai Eminescu
« Iliescu pentru noi este Ceauşescu 2 ! »
Aşa se striga pe străzile din România după ce tot mai mulţi români şi-au dat seama că Ion Iliescu zis şi iliciKGB era SLUGOIUL RUSIEI şi că în decembrie 1989 nu avusese loc o revoluţie ci o VICLEANĂ LOVITURĂ DE STAT marca Moscova-KGB.
Şi tot aşa,astăzi orice ROMÂN care a depăşit stadiul naivităţii din decembrie 1989,după ce vizionează pseudo-documentarul « Dacii-Adevăruri tulburătoare » poate parafraza :
« DACISMU` pentru noi E MOLDOVENISMU` 2 ! »
Şi ar avea perfectă dreptate !
Campania mediatică “Dacii-MANIPULĂRI KGB tulburătoare-
este RĂZBUNAREA RUSIEI după ÎNFRÂNGEREA ZDROBITOARE în MINCIUNII RUSEŞTI abjecte a “moldovenismului”.
Acum când RE-UNIFICAREA Basarabiei cu Ţara Mamă ROMÂNIA este în plină desfăşurare Călăii OCUPANŢI RUŞI cu perfidie încearcă să introducă O CONFUZIE IDENTITARĂ în inimile ROMÂNILOR de pe ambele maluri ale Prutului.
Din cauza COLOANEI a-5-a RUSE de manipulare în masă PCRM-PLDM-PD mai sunt destui ROMÂNII basarabeni care după 200 de ani de spălare a creierelor ÎNCĂ NU ŞTIU că a fi MOLDOVEAN înseamnă automat A FI ROMÂN.
Iată că şi în rândul românilor din Ţara Mamă
KGB-ul insinuează CU VICLENIE OTRAVA CONFLICTULUII IDENTITAR.
Să fim noi oare ROMÂNI sau…DACI?
Coincidenţă?
Nu.
Când e vorba de KGB NU EXISTĂ COINCIDENŢE.
A fi MOLDOVEAN înseamnă automat A FI ROMÂN.
A fi ROMÂN înseamnă AUTOMAT A FI ŞI DAC şi ROMAN.
Ai băgat la cap MOSCOVA?
Deci atenţie la MANIPULAREA RUSEASCĂ -”DACII-adevăruri tulburătoare!
Atât imperiul habsburgic, cât şi cel țarist, au dorit, în anumite contexte geopolitice, formarea unui STAT-TAMPON, cu numele Dacia, însă FIECARE VOIA SĂ-L IA SUB TUTELĂ PROPRIE:
,,Dacia austriacă” urma să încorporeze Ardealul unit cu Principatele, iar
,,DACIA RUSEASCĂ” urma să încorporeze Ţara Românească (Valahia), Moldova şi Dobrogea. Deci, fiecare imperiu vecin voia O DACIE A LUI, şi nu o Dacie ROMÂNEASCĂ.
Ecaterina II, împărăteasa Rusiei, având aliat pe Iosif II, împăratul Austriei, a înaintat, în 1782, planul ca între cele trei imperii - Rusia, Austria şi Turcia –
să se creeze din Moldova,Valahia şi Basarabia
un stat „independent’” CU NUMELE DACIA,
în care religia să fie ortodoxă (greacă), iar CONDUCEREA RUSEASCĂ!
De fapt ruşii nu ne vor nici daci nici români.
Ei vor SĂ DISPĂREM CA POPOR prin RUSIFICARE.
Iar primul pas pentru RUSIFICARE este CONFLICTUL IDENTITAR prin care OCUPANŢII RUŞI vor să ne determine să RENUNŢĂM SINGURI LA IDENTITATEA ROMÂNEASCĂ STRĂMOŞEASCĂ .
De aceea RUŞII după ce ne-au vrut « MOLDOVENI » şi nu le-a ieşit NE VOR ACUM DACI şi NU ROMÂNI pentru ca AŞA ZISA NOUĂ DACIE să fie VASALA MOSCOVEI!
« NOUA DACIE » ar fi un fel de RSSM până la Dunăre.
E clar acum de ce LABORATOARELE KGB au clocit « Dacii-MANIPULĂRI tulburătoare » .
Se loveşte în ORIGINEA NOASTRĂ LATINĂ.
Astfel se încearcă şi RUPEREA ROMÂNIEI de occident şi atragerea ei în URSS 2-CCCP2 adică « Uniunea Eurasiatică » a lui putinKGB.
Vă mai amintiţi CAMPANIA MANKURŢILOR CONTRA « LUPOAICEI » de la Muzeul de istorie ?
« LUPA CAPITOLINA » ,DARUL ROMEI,simbolul LATINITĂŢII ROMÂNILOR le-a stat ca un ghimpe în coaste Călăilor OCUPANŢI RUŞI şi slugilor lor mankurte.
Ia să ne amintim :
Pentru a aminti ORIGINEA ROMANICĂ a populaţiei băştinae din Basarabia, în 1921 municipalitatea oraşului Roma a oferit municipiului Chiinău o copie a statuii Lupa capitolina realizată de sculptorul Ettore Ferrari.
Statuia a fost instalată în fața clădirii în care „Sfatul Ţării” a votat unirea cu România (clădire care a devenit în 1933 sediul „Facultăţii de Știinţe Agricole”).
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/05/Sfatul_%C5%A2%C4%83rii_Palace%2C_Chi%C5%9Fin%C4%83u.jpg
Ce au făcut Călăii RUŞI cu “LUPOAICA” instalată în faţa Facultăţii de Agronomie din Chişinău imediat după ce AU OCUPAT Basarabia şi Bucovina de Nord după 28 Iunie 1940?
AU DISTRUS STATUIA LUPOAICEI!
Barbarii RUŞI considerau Lupoaica « UN SIMBOL AL FASCISMULUI ITALIAN și al IMPERIALISMULUI ROMÂN. » !!!
La 1 Decembrie 1990, „Liga Culturală pentru Unitatea Românilor de Pretutindeni” a realizat o replică a statuii pe care ne-a dăruit-o NOUĂ ROMÂNILOR basarabeni de aceeași obârșie latină ca şi FRAŢII NOŞTRI ROMÂNI de peste Prut.
Statuia a fost instalată în fața „Muzeului de Istorie a Republicii Moldova” din Chișinău.
Pe măsură însă ce OCUPANŢII rusofoni și-au redobândit situația dominantă pe care o avuseseră pe vremea Uniunii sovietice, impunându-și din nou punctele de vedere în domeniul istoriei și culturii, simbolurile LATINITĂŢII și cele ale ROMÂNITĂŢII AU FOST SCOASE dintre simbolurile statului și din spațiul public.
Întâi SLUGOII OCUPANŢILOR RUŞI au acoperit statuia cu folie de plastic.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/Louve_de_Chisinau.jpg
STATUIA “LUPOAICEI” A FOST PROFANATĂ NOAPTEA
apoi acest simbol al latinității poporului ROMÂN a fost demontat de pe soclu,
și a fost aruncată în subsolul Muzeului pentru…restaurare.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d4/National_historical_museum_in_Chisnau.JPG
După cum vedeţi LUPOAICA A FOST ÎNLĂTURATĂ de pe soclu.
Deranja ca şi STATUIA LUI TRAIAN din Bucureşti.
ROMÂNII basarabeni nu s-au dat însă bătuți, și o nouă donație din partea „Ligii culturale pentru UNITATEA românilor de pretutindeni” a permis realizarea unei noi copii a “LUPOAICEI”,
care a fost reinstalată pe soclul ei la data de 1 Decembrie 2009.
http://farm3.static.flickr.com/2558/4149916973_1f6c088491.jpg
http://m.protv.md/stiri/social/lupoaica-a-revenit-in-fata-muzeului-de-istorie-din-chisinau.html#
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/Stamp_of_Moldova_121.gif
Observaţi ce spune citatul din Mihai Eminescu de pe timbrul din 1992?
“DA,DE LA ROMA VENIM.
Din DACIA Traiană”.
Cât de frumos,simplu şi concis a rezumat Eminescu DUALITATEA DACO-ROMANĂ a POPORULUI ROMÂN!
Dar toxinKGB nu a auzit nici de citatul acesta…
Şi ce mai spunea Eminescu?
“Se cam ştersese diploma noastră de nobleţă: limba însă am transcris-o din buchile noastre ghebosite de bătrâneţe în literele de aur ale limbilor surori.
Cam degenerase arborele nostru genealogic cu câte o codiţă străină, dar îl vom curăţi de toate uscăturile”.
„În privinţa LIMBII ROMÂNEŞTI Friedrich Diez (lingvist german care a pus bazele gramaticii comparate a LIMBILOR ROMANICE, publicând în 1836-1838 o gramatică a LIMBILOR ROMANICE în trei volume) are meritul DE A FI NIMICIT PE CALE ŞTIINŢIFICĂ TOATE BASMELE DESPRE ORIGINEA SLAVĂ A LIMBII ROMÂNEŞTI, precum acele erau susţinute cu patimă de filologi de şcoală veche slavonă şi combătute în acelaşi mod nedibaci de şcoala veche a filologiei româneşti”.
Ai auzit toxinKGB?
“Friedrich Diez are meritul
DE A FI NIMICIT PE CALE ŞTIINŢIFICĂ TOATE BASMELE DESPRE ORIGINEA SLAVĂ A LIMBII ROMÂNEŞTI”
Ei cum mai rămâne cu acea aberantă afirmaţie despre fondul traco-SLAV(adică RUSESC)al LIMBII ROMÂNE?
Iată DE CE NU NE VREA LATINI tavarişci toxinKGB sluga Rusiei !
Pentru că RUSIA NE VREA SLAVI!
Epopeea distrugerilor şi refacerilor statuii “LUPOAICEI” de la Chişinău vorbeşte singură despre URA OCUPANŢILOR RUŞI împotriva LATINITĂŢII şi ROMANITĂŢII ROMÂNILOR.
Şi ce BĂTĂLIE CRUNTĂ au trebuit să dea ROMÂNII basarabeni pentru a putea vorbi în LIMBA ROMÂNĂ strămoşească şi pentru a putea scrie în ALFABET LATIN !
Cine poate uita câţi ROMÂNI basarabeni şi bucovineni AU FOST ÎMPUŞCAŢI şi trimişi în lagăre în Siberia DOAR PENTRU CĂ AU ÎNDRĂZNIT să scrie şi să vorbească în ROMÂNEŞTE?
Dar aceste lucruri NU TREBUITE ŞTIUTE .
TELEVIZIUNILE RUSEŞTI în limba română de la Bucureşti şi Chişinău au grijă să menţină UN ZID MEDIATIC-INFORMAŢIONAL pe Prut.
Un ZID MAI DUR ca Zidul Berlinului…
Un zid ridicat pentru A MENŢINE OCUPAŢIA RUSEASCĂ la est de Prut.
Un zid mediatic de protecţie a MINCIUNILOR ORDINARE RUSEŞTI numite « respubliKAKA molotova », »limba moldovenească » şi « poporul moldovenesc ».
E clar acum CINE URĂŞTE DE MOARTE LATINITATEA şi
ROMANITATEA POPORULUI ROMÂN.
Călăii OCUPANŢI RUŞI .
Acestor barbari slavi “LUPA CAPITOLINA” şi LATINITATEA LIMBII ROMÂNE le stau ca SAREA ÎN OCHI!
Şi ce-şi mai freacă OCUPANŢII RUŞI ghearele de bucurie, când primesc rapoartele de la agenţii lor de la Bucureşti şi Chişinău şi când aud cât de repede UNII ROMÂNI s-au lepădat ca Petru de Iisus de ROMÂNITATEA lor…
Numai un naiv sau UN MANKURT poate refuza să admită că
“DACISMUL” ESTE RĂZBUNAREA Ocupanţilor Ruşi pentru că NOI ROMÂNII AM ZDROBIT 200 de ani de MINCIUNĂ RUSEASCĂ numită “moldovenism”.
„Pentru ca SĂ NE IA INDIVIDUALITATEA,
RUSIA AR TREBUI SĂ NE DEA ALTA ÎN SCHIMB,
şi, cel puţin deocamdată, nu suntem copţi pentru o asemenea degenerare.”
-MIHAI EMINESCU
«NICIODATĂ CU RUŞII,
căci ei vor să ne ia limba,
să ne fure istoria,
să ne ia pământul strămoşesc
şi să ne distrugă neamul.»
-Constantin Stere
PATRIOT ROMÂN basarabean martir cu rol decisiv în SFATUL ŢĂRII pentru MAREA UNIRE cu Ţara Mamă ROMÂNIA din 27 Martie 1918.
A. D. XENOPOL :
« Răpirea Basarabiei AR FI TREBUIT SĂ-I ÎNVEŢE PE ROMÂNI un lucru:
că dacă există vreun pericol pentru existenţa lor ca naţiune acesta va veni de la nord .
Dacă este vreun element adevărat duşman al elementului român este acel RUSESC ,care nu din întâmplare,din neîngrijire pune în pericol existenţa noastră. ,ci lucrează cu conştiinţă la DISTRUGEREA EI.
Acest PERICOL l-au simţit TOŢI ROMÂNII ,acei ce şi-au iubit întradevăr poporul şi care au binemeritat de patria lor.
Toată dezvoltarea noastră naţională este datorită LUPTEI NEÎMPĂCATE ÎN CONTRA ACESTUI ELEMENT COTROPITOR ,luptă în mare parte susţinută cu ajutorul Apusului.
În asemenea împrejurări ,
A FACE POLITICĂ RUSEASCĂ ESTE DE A DA NOI ÎNŞINE ARMA ÎN MÂINILE UCIGAŞULUI ,este A TRĂDA INTERESELE CELE MAI SFINTE ale cauzei ROMÂNE ”.
Mihai EMINESCU
România în luptă cu panslavismul
Timpul, iunie 1878
« Tocmai puşi faţă în faţă cu viaţa rusească ROMÂNII au început a fi cu atât mai vârtos pătrunşi de farmecul vieţii lor proprii, de bogăţia şi SUPERIORITATEA INDIVIDUALITĂŢII LOR NAŢIONALE ; tocmai fiind puşi în contact cu ruşii, ROMÂNII ERAU MÂNDRI DE ROMÂNITATEA LOR . »
Iată de ce PERFIZII AGENŢI KGB Roxin şi Roman ,mai nou,
SE PREFAC CU VICLENIE RUSEASCĂ a fi “UNIONIŞTI”.
Iată la ce a dus MIZERABILA LOR MANIPULARE KAGHEBISTĂ “dacizatoare”:
LA URĂ ÎNTRE ROMÂNI.
Aţi citit ce scriu DUŞMANII REUNIFICĂRII-SLUGOII OCUPANŢILOR RUŞI pe “youtube”?
De exemplu:
Iată ce scrie un mare “DAC” :
“toate mamele voastre au fost futute de rOmini si rusi si musolmani ca nici 4% nu admiteti ca sunteti DACI .”
“oppssss,TOTI dacii[elita,liderii] ucisi au fost.
am ramas IO ca de departe ,din alt capat ai lumii intre altii DACI sa va dau pula,sa va cresc,sa va cinstesc neamuu rOmin si tara ru-muna-curul si paria europeana !”
Acum aţi înţeles ?
“DACISMUL” lui Roxin-KGB este ARMA PERFIDĂ A RUSIEI prin care vrea să ne inducă echivalentul “MOLDOVENISMULUI” anti-românesc de peste Prut.
Efectul propagandei RUSEŞTI făcute prin MANIPULĂRILE tulburătoare marca TOXIN :
Alt mare “DAC” scrie:
« mmm… romanii care au fost dacii fututi de roma ??? daca esti moldovean si vrei unirea cu poporul roman,esti un tradator,dute si stai cu tiganii si europa!noi moldovenii suntem dacii liberi,frumosi si curati,neamul lui stefan cel mare !iar romanii sunt curvele romanilor,adica dacii care au fost invadati de legiunele romane,in care erau fel de fel de ostasi,si cind au ajuns pe pamintul actual al romanii ,au futut toate curvele lasindu-le pline cu fel de fel de nationalitati! »
Vedeţi la ce serveşte PSEUDO-documentarul “Dacii-MANIPULĂRI KGB-tulburătoare”?
Exact LA DEZBINAREA FRAŢILOR ROMÂNI nu la REUNIREA LOR!
Cum au intrat grecii în Troia?Prin luptă?
NU.
Prin VICLENIE.
Şi în ce a constat viclenia lor?
Într-un DAR SUPERB .
Şi vă amintiţi ce i-a determinat să facă ACEST DAR SUPERB pe strămoşii noştri troieni?
ŞI-AU DĂRÂMAT SINGURI ZIDURILE DE APĂRARE.
Pentru că altfel DARUL SUPERB,CALUL TROIAN nu încăpea în cetate.
ZIDURILE FORMIDABILE,uriaşe,înalte,groase,NU AU PUTUT FI DĂRÂMATE DE ATACATORI prin luptă.
DARUL SUPERB însă,i-a făcut pe troieni SĂ-ŞI DĂRÂME SINGURI ZIDURILE DE APĂRARE.
Înţelegeţi ?
Cu NAIVITATE ,FRAŢII ROMÂNI de pe ambele maluri ale Prutului au căzut în cursa celor din spatele lui Toxin-KGB,
şi cu o veselie inconştientă,
ÎŞI DĂRÂMĂ SINGURI ZIDURILE DE APĂRARE ale cetăţii numite “ROMÂNIA”.
Pentru că “DARUL SUPERB” al KGB numit “DACISM” NU ÎNCAPE prin porţile ROMÂNIEI.
Peste noapte precum Petru de Iisus ,fără să-şi dea seama,
FRAŢII ROMÂNI de pe ambele maluri de Prut S-AU LEPĂDAT DE SFINTELE NUME DE ROMÂN şi ROMÂNIA .
ROMÂNII au fost convinşi de RUSIA că ROMÂNIA ESTE UN MIT!
Şi “MITURILE VOR FI DĂRÂMATE” nu-i aşa?
Nimic nu îmi face mai mare plăcere decât SĂ DESFIINŢEZ O MANIPULARE oricât de TULBURĂTOARE ar fi ea CU PROPRIILE EI ARME.
De exemplu DACIZATORII creaţi de KGB se folosesc în manipularea lor foarte des de numele lui REGALIANUS.
Dar cine a fost REGALIANUS?
După Burebista şi Decebal, un strănepot al lui Decebal, împăratul dac Regalian, a reunificat Dacia înainte de aşa-zisa retragere aureliană.
Regalianus PUBLIUS CORNELIUS(?-268) Guvernator al Moesiei,Illiriei, Pannoniei şi Daciei.
La scurt timp după înfrângerea uzurpatorului Ingenuus , este proclamat împărat de către legiunile de la Dunăre.
În acelaşi an respinge o invazie sarmatică. Se consideră membru al familiei regale dacice, afirmând că este rudă cu însuşi Decebal.
“gentis Daciae, DECEBALI ipsius, ut fertur, affinis”
-”DE NEAM DACIC, fiind , pe cât se spune,
RUDĂ CU ÎNSUŞI DECEBAL”
(Scriptores Historiae Augustae, Tyranni triginta,10,8)
Istoria îl menţionează ca fiind DAC din Durostorum şi s-a arătat duşman al oligarhiei de la Roma.
Ce observăm din datele istorice?
Exact ROMANIZAREA DACILOR atât de contestată de “DACIZATORII” care regizează “MANIPULĂRILE tulburătoare”.
Ce ne spun sursele istorice că era Regalianus?
“DAC din Durostorum”.
Ba şi mai mult “gentis Daciae, DECEBALI ipsius, ut fertur, affinis” -“DE NEAM DACIC, fiind , pe cât se spune, RUDĂ CU ÎNSUŞI DECEBAL”.
Perfect.
Care erau PRENUMELE DACULUI Regalianus,RUDĂ CU ÎNSUŞI DECEBAL?
“PUBLIUS” şi “CORNELIUS”!
Ce fel de prenume sunt acestea?
Prenume ROMANE.
Şi poetul Ovidius avea prenumele “PUBLIUS”…
Dar cine era soţia DACULUI PUBLIUS CORNELIUS Regalianus?
ROMANA Sulpicia Dryantilla era fiica lui
CLAUDIA AMMIANA DRYANTILLA și
POLLIO SULPICIUS,
un SENATOR ROMAN realizat și ofițer sub Caracalla.
Ei i-a fost acordat titlul de Augusta de către soţul ei Regalianus PUBLIUS CORNELIUS.
Deci ROMANA Sulpicia Dryantilla era soţia DACULUI CU PRENUME ROMANE PUBLIUS CORNELIUS Regalianus,din neamul marelui nostru rege DECEBALUS.
Ei cum e cu “imposibilitatea” romanizării?
Alio,MASKVA,degeaba te scremi!
SUNTEM ROMÂNI ŞI PUNCTUM!
Iată două exemple care dovedesc şi mai mult
NULITATEA teoriilor tovarăşilor “DACIZATORI”.
Ei tot repetă obsesiv-MANIPULATOR,că o civilizaţie atât de veche precum cea dacică NU PUTEA FI ROMANIZATĂ.
Avem două exemple celebre despre care “MANIPULĂRILE tulburătoare” nu suflă o vorbă:
ETRUSCII şi EGIPTENII.
Apropo,azi în anticul Summer se vorbeşte ARABA.
Ţara TURNULUI BABILON se numeşte azi IRAK.
Poporul care a inventat CUNEIFORMELE azi se închină la Allah în moschei şi SCRIE CU CARACTERE ARABE!
După MII DE ANI de istorie glorioasă,după Keops-Kufhu,Kefren şi Mikerynos,după Ramses şi Akhenaton,după Nefertiti şi Tutankamon,după piramide,Luxor şi Teba,Abu-Simbel şi Saqqarah,Giseh şi Alexandria,după ce au creat DOUĂ DIN cele 7 MINUNI ale lumii antice,piramida lui Keops şi FARUL din Alexandria,după ce AU DOMINAT Africa ,Asia Mică şi marea Mediterană,după Cleopatra,cei care i-au venerat MII DE ANI pe Amon-RA,pe Isis şi Hathor,pe Seth şi Osiris,AU FOST ASIMILAŢI TOTAL de către ARABI!
Tovarăşii “DACIZATORI” tot repetă obsesiv-MANIPULATOR,că o civilizaţie atât de veche precum cea dacică NU PUTEA FI ROMANIZATĂ.
De egipteni au “uitat”: Astăzi la Cairo nu mai auzi de Amon-RA decât la muzeu.
NIMENI nu mai foloseşte hieroglifele.
NIMENI nu se mai închină la vechii zei.
Limba faraonilor,A DISPĂRUT.
Scrierea faraonilor A DISPĂRUT.
Religia şi cultura vechilor egipteni mai trăieşte doar în manualele de egiptologie.
Cum s-au făcut toate acestea? CU CORANUL într-o mână ŞI SABIA în cealaltă.
ToxinKGB foloseşte în “Dacii-MANIPULĂRI KGB tulburătoare” următorul citat cu care îşi argumentează MINCIUNILE VICLENE:
“DACHII PREA VECHE A LOR LIMBĂ OSEBITĂ AVÂND,
CUM O LĂSARĂ,
CUM O LEPĂDARĂ AŞA DE TOT ŞI LUARĂ A ROMANILOR,
ACEASTA NICI SĂ POATE SOCOTI NICI CREDE.”
(C.Cantacuzino)
Etruscii AVEAU peste 1000 de ani de istorie în spate,O LIMBĂ PROPRIE,CREDINŢE RELIGIOASE,O CULTURĂ SOFISTICATĂ,UN ALFABET PROPRIU.
Egiptenii aveau 4000 de ani de istorie în spate când au dat peste ei ARABII.
Să facem o simplă înlocuire:
““ETRUSCII PREA VECHE A LOR LIMBĂ OSEBITĂ AVÂND,
CUM O LĂSARĂ,
CUM O LEPĂDARĂ AŞA DE TOT ŞI LUARĂ A ROMANILOR ,
ACEASTA NICI SĂ POATE SOCOTI NICI CREDE.”
“EGIPTENII PREA VECHE A LOR LIMBĂ OSEBITĂ AVÂND,
CUM O LĂSARĂ,
CUM O LEPĂDARĂ AŞA DE TOT ŞI LUARĂ A ARABILOR,
ACEASTA NICI SĂ POATE SOCOTI NICI CREDE.”
După cum ştim etruscii şi egiptenii AU FOST TOTAL ASIMILAŢI.
Deci logica lui Cantacuzino NU FUNCŢIONEAZĂ.
Iar folosirea citatului din Cantacuzino nu poate duce decât la O CONCLUZIE FALSĂ.
E frumos DARUL SUPERB-CALUL TROIAN AL DACISMULUI ,frumuseţea lui I-A ORBIT PE APĂRĂTORII CETĂŢII ROMÂNIA şi prea puţini aud din burta lui ZĂNGĂNITUL ARMELOR OCUPANŢILOR RUŞI!
Vă rog întrebaţi-l pe tovarăşul Toxin ,DE CE citează din Eminescu doar ce îi convine adică:
“Trebuie SĂ DACIZĂM TOTUL.”
Oare de ce o sumedenie de citate celebre TOT EMINESCIENE sunt “UITATE”?
Deranjează "MANIPULĂRILE tulburătoare” marca Roxin?
Cum se numesc cei care dau doar JUMĂTĂŢI de adevăruri?
Ce este JUMĂTATEA de adevăr?
MINCIUNĂ PRIN OMISIUNE.
Mihai Eminescu -
Doina
"De la NISTRU pân' la Tisa
Tot ROMÂNULplânsu-mi-s'a,"
"SUNTEM ROMÂNI,
VREM SĂ RĂMÂNEM ROMÂNI
şi cerem egală îndreptăţire a naţiunii noastre."
Mihai Eminescu(1876) :
„...SUNTEM ROMÂNI şi punctum!
Nimeni n-are să ne înveţe ce-am fost sau ce-am trebui să fim;
voim să fim ceea ce suntem: ROMÂNI".
”Sau țara aceasta să fie în adevăr ROMÂNEASCĂ, sau nici nu merită să fie.”
Din nou citările tovarăşului TOXIN-KGB sunt viclene şi MANIPULATOARE !
Întrebaţi-l pe tovarăşul Toxin de ce
TOŢI cronicarii medievali atât ROMÂNI cât şi străini au spus clar:SUNTEM ROMÂNI!
Întrebaţi-l de ce “Letopiseţele” nu sunt pomenite în mizeria ANTI-ROMÂNEASCĂ “Dacii-MANIPULĂRI tulburătoare” numită mincinos “documentar”!
Întrebaţi-l de ce NICIUNA DIN CRONICILE CITATE MAI JOS nu este nici măcar pomenită de TOXIN-KGB!
• DOMNUL MOLDOVEI-Dimitrie CANTEMIR (n. 26 octombrie 1673 – d. 21 august 1723):
“Noi, moldovenii, LA FEL NE SPUNEM ROMÂNI
iar limbii noastre NU DACICĂ,
nici moldovenească,
ci ROMÂNEASCĂ”
Iată predoslovia semnată de DOMNUL ŢĂRII MOLDOVEI Vasile Lupu, la “Cartea de Învăţătură Românească”, tipărită la Iaşi, în 1643, cu binecuvântarea mitropolitului Varlaam.
Cuvintele DOMNULUI MOLDOVEI Vasile LUPU:
Cuvânt împreună CĂTRĂ TOATĂ SEMENŢIA ROMÂNEASCĂ(1643)
“IO VASILE VOEVOD– cu darul lui Dumnedzău şi biruitoriu şi DOMN A TOATĂ ŢARA MOLDOVEI, dar şi milă şi pace şi spasenie
A TOATĂ SEMENŢIA ROMÂNEASCĂ”
Cuvintele DOMNULUI MOLDOVEI Vasile LUPU
CĂTRĂ TOATĂ SEMENŢIA ROMÂNEASCĂ:
“Dintru cât s-au îndurat Dumnedzău dintru mila sa de ne-au dăruit, dăruim şi noi acest dar LIMBII ROMÂNEŞTI carte pre LIMBA ROMÂNEASCĂ, întâiu de laudă lui Dumnedzău, după acea de învăţătură şi de folos sufletelor pravoslavnici. Să iaste şi de puţin preţ, iar voi să o priimiţi nu ca un lucru pementesc, ce ca un odor ceresc.
Şi pre dânsa cetind, pre noi pomeniţi şi întru ruga voastră pre noi nu uitareţi. Să hiţi sănătoşi.”
Miron Costin(30 martie 1633- 1691)
Cronicar ROMÂN DIN MOLDOVA, unul dintre primii scriitori și istoriografi din literatura ROMÂNĂ:
«CA ŞI NOI, şi muntenii se numesc ROMÂNI…
RUMÂN este un nume schimbat in cugetarea anilor de la ROMAN…»
(Cronica polonă)
«Cazania lui Varlaam» (1643),
prima carte tipărită în Moldova
«Carte ROMÂNEASCĂ de învăţătură»
, care se adresează întregii «seminţii ROMÂNEŞTI»
Cu câteva decenii mai târziu, Dosoftei numeşte limba în care scrie exclusiv «LIMBA ROMÂNEASCĂ».
• Grigore Ureche(1590 - 1647) în Letopiseţul Ţării Moldovei :
“ROMÂNII câţi se află lăcuitori la Ţara Ungurească şi la Ardeal şi la Maramoroşu DE LA UN LOC SÂNTU CU MOLDOVENII şi
TOŢI DE LA RÂM SE TRAG”
• Reprezentantul Poloniei, Jan Laski, episcop de Gnezno, accentua ORIGINEA ROMÂNĂ a locuitorilor din Principatul Moldova în 1514 .
Mai mult, episcopul subliniază că MOLDOVENII ÎNŞIŞI SPUN CĂ SUNT ROMANI. Laski trage concluzia aceasta chiar din afirmaţiile băştinaşilor, care
erau conştienţi de originea lor romanică.
Jan Laski, episcop de Gnezno(1514):
„…căci ei (locuitorii Moldovei) spun că
SUNT OSTAŞII DE ODINIOARĂ AI ROMANILOR, trimişi aici pentru apărarea Panoniei împotriva sciţilor…”.
• Francesco della Valle scrie în 1532 că ROMÂNII “se denumesc ROMEI în limba lor”, iar mai departe el citează expresia : “Sti ROMINEST?”: “…si dimandano in lingua loro ROMEI…se alcuno dimanda se sano parlare in la lingua valacca, dicono a questo in questo modo: Sti RIMINEST? Che vol dire: Sai tu ROMANO ?…” în:
/Claudiu Isopescu, Notizie intorno ai ROMENI nella letteratura geografica italiana del Cinquecento, în Bulletin de la Section Historique, XVI, 1929, p. 1- 90./
• Croatul Ante Verančić precizează în 1570 că « Vlahii » din Transilvania, MOLDOVA şi ŢARA ROMÂNEASCĂ se desemnează ca « ROMANI »: „…Valacchi, qui se ROMANOS nominant…„ “Gens quae ear terras (Transsylvaniam, MOLDAVIEM et Transalpinam) nostra aetate incolit, Valacchi sunt, eaque a ROMANIA ducit originem, tametsi nomine longe alieno…“
/Transsylvaniae, MOLDAVIAE et Transaplinae, in Monumenta Hungariae Historica, Scriptores; II, Pesta, 1857, p. 120/
• Francezul Pierre Lescalopier scrie în 1574 că cei care locuiesc în MOLDOVA, ŢARA ROMÂNEASCĂ şi cea mai mare parte a Transilvaniei, “ se consideră adevăraţi urmaşi ai ROMANILOR şi-şi numesc limba “ROMÂNEŞTE”, adică ROMANA”
“Tout ce pays: la Wallachie, la MOLDAVIE et la plus part de la Transylvanie, a esté peuplé et des colonies ROMAINES du temps de Trajan l’empereur… Ceux du pays se disent vrais successeurs des ROMAINS et nomment leur parler ROMANECHTE, c’est-à-dire ROMAIN … ”
• maghiarul ardelean Martinus Szent-Ivany în 1699 citează frazele: « Si noi sentem RUMENI » (“Şi noi suntem ROMÂNI”) şi « Noi sentem di sange RUMENESC » (“Noi suntem de sânge ROMÂNESC”) : “Valachos… dicunt enim communi modo loquendi: Sie noi sentem RUMENI: etiam nos sumus ROMANI. Item: Noi sentem di sange RUMENESC : Nos sumus de sanguine ROMANO”
/Martinus Szent-Ivany, Dissertatio Paralimpomenica rerum memorabilium Hungariae, Tyrnaviae, 1699, p. 39/
• Miron Costin, cronicar 1633 – 1691
”De neamul moldovénilor, din ce ţară au ieşit strămoşii lor.
Predoslovie, adecă cuvântare dintăi de descălecatul ţărâi cel dintăi şi a neamului moldovenescŭ”
“VECHIU NUME stă întemeiat şi înrădăcinat: RUMÂN.
Şi aşa ieste acestor ţări şi ţărâi noastre, Moldovei şi Ţărâi Munteneşti NUMELE CEL DIREPTU de moşie, IESTE RUMÂN,
cum să răspundŭ şi acum toţi acéia din Ţările Ungureşti lăcuitori şi munténii ţara lor şi scriu şi răspundŭ cu graiul:
Ţara ROMÂNEASCĂ”
• DOMNUL MOLDOVEI Dimitrie Cantemir:
“Hronicul vechimii a ROMÂNO-moldo-vlahilor” (scris între 1719-1722)
”Hronikon a toată ŢARA ROMÂNEASCĂ
(carea apoi s-au înpărțit în Moldova, Munteneasca și Ardealul) din descălecatul ei de la Traian, Împăratul Râmului. Așajderea pentru numerele, carele au avut odată și carele are acmu, și pentru ROMANII care de atuncea într-însa așăzându-să într-aceaș și până acmu necontenit lăcuesc.”
Oare tov. Toxin o fi citit ce scria în 1719 DOMNUL MOLDOVEI Dimitrie Cantemir?
• Domnul MOLDOVEI-Dimitrie CANTEMIR (n. 26 octombrie 1673 – d. 21 august 1723):
«Înainte de toate, chiar dacă acest (neam) a fost împărţit în trei ţinuturi de căpetenie,
totuşi TOŢI SE CHEAMĂ CU ACELAŞI NUME DE ROMÂNI,
DISPREŢUIND adică dând de-o parte NUMELE DE VALAHI, care le-a fost dat de către popoarele barbare. ”
Dimitrie CANTEMIR:
«Hronicul vechimei a ROMÂNO-moldo-vlahilor»:
«neamul moldovenilor, muntenilor, ardelenilor…
TOŢI cu un nume de obste ROMÂNI SE CHEAMĂ».
*
Umanistul sas Iohannes Lebel (cca 1490-1566):
„valahii nu-şi zic decât „ROMUINI”,
iar limba lor nu este alta decât „limba ROMÂNĂ”.
Asocierea celor două nume etnice de ROMÂN şi valah se făcea şi în Cancelaria Polonă, prin noţiunile
„Romanorum” şi „Valachiae”. În anul 1595 cancelarul Poloniei îi îndemna pe boierii
moldoveni să evite instalarea unui domn din Ţara Românească în scaunul domnesc al Moldovei, (
„ … aliquem ROMANORUM SEU GENTIS VALACHIAE nobilem …”).
Râmunc ducele din ţara vlahilor
În alt caz numele etnic de „ROMÂN” apare alături de cel de „valah” (în forma „Vlâchen”),prin numele conducătorului, „ducelui” celor 700 de români, RAMUNC (RÂMUNC), care vizitează curtea regelui hunilor Attila. Numele RÂMUNC este eternizat în Cântecul Nibelungilor, o epopee germană din perioada medievală (sfârşitul sec. al XII-lea - începutul sec. al XIII-lea).
Cântecul Nibelungilor
Fraza cu pricina sună în germană astfel:
„Der herzoge RÂMUNC uzer
Vlachen land” („RAMUNC ducele din ţara vlahilor”).
“RÂMUNC, ducele din ţara vlahilor,
A venit în grabă cu şapte sute de oameni.
Ca păsările zburătoare se vedeau sosind;”
A. Armbruster :
denumirea de „ROMÂN” este numele intern al românilor, pe când
cea de „valah (valachus)” este numele lor extern.
Miron Costin:
„Aşa şi neamul acesta, de carele scriem, al ţărilor acestora,
numele vechiu şi mai direptu,
IEASTE RUMÂN, ADICĂ RÂMLEAN, DE LA ROMA”.
Dimitrie Cantemir : „Limba nebiruit martor iaste”.
“Iar dacă aceste neamuri n-ar fi obârşia lor ROMANI, cum, mă rog, ar fi putut să-şi ia, prin minciună, şi numele, şi limba ROMANILOR?…”
Aşa zice Cantemir la 1717.Tăcere asurzitoare la TOXIN-KGB .
“Strategikon, tratat militar bizantin din secolul al VII-lea, denumește populația de la nord de Dunăre cu termenul de “ROMANI”.
• “Scrisoarea lui Neacşu” cel mai vechi document descoperit până acum scris în LIMBA ROMÂNĂ pe la 1500:
“spui domniie tale de lucrul lui Mahamet beg, cum am auzit de boiari ce sunt megiiaş(i) şi de generemiiu Negre, cum i-au dat împăratul sloboziie lui Mahamet beg, pe io-i va fi voia, pren ŢEARA RUMÂNEASCĂ, iară el să treacă.”
• În Atlasul german din 1826, pe o hartă care ilustrează popoarele Europei din răsărit ÎN ANUL 900, se specifică „Wahalen oder RUMUMY”
(tradus din germană “Walahia sau RUMUNIA”), pe teritoriul ce se întindea din Panonia până la Nipru.
Totodată se menţionează şi existenţa a cinci voievodate ROMÂNEŞTI, adică a unor ţărişoare locale.
Gheorghe Ghimpu:
“La pătrunderea numelui etnic de „ROMÂN” în Europa a contribuit atât legenda ROMANUS şi Olaha, cât şi cea cu numele Roman şi Vlahata.
E evident că autorii legendelor în cauză au folosit cele două nume etnice ale românilor -„ROMÂN” (prin Romanus şi Roman) şi „valah” (prin Olaha şi Vlahata) -, spre a demonstra identitatea lor.”
Napolitanul Ferrance Capeci. rectorul Colegiului iezuit din Cluj, într-o scrisoare a sa din 24 februarie 1584, menţionând numele limbii românilor prin termenul „ROMANESCHI”,
confirmă şi unitatea etnică a purtătorilor acestei limbi din Moldova, Transilvania şi Muntenia.
*
Iezuiţii Cancelariei Papale :
Antonio Possevino (1533-1611) (a vizitat Ţările Române în 1582-1585), Giulio Mancinelli (1537-1618) (a vizitat Moldova şi Ţara Românească în 1586)se conving de „caracterul autohton al conştiinţei romanităţii la români”, precum şi de „unitatea etnică a moldovenilor
şi muntenilor”.
*
Alt iezuit anonim - însoţitor al lui Antonio Possevino -
redactând în 1583 pentru Analele Societăţii Iezuite o descriere a misiunilor lui Possevino în Transilvania, menţionează un stat populat de „ROMANI” :
„…Vechiul neam al ROMANILOR, care-şi zic până astăzi
ROMÂNI şi care coboară fie din COLONIILE ROMANILOR, fie din cei care erau osândiţi la muncă în minele de metal.
Limba lor dovedeşte, de altfel, această DESCENDENŢĂ ROMANĂ.
Ei locuiesc şi Ţara Românească, şi Moldova”.
*
Un misionar italian, Niccolo Barsi, care a călătorit în Orient (1632-1639) şi a trecut de două ori prin Ţările Române, menţionează în descrierea călătoriei sale (1640) că oraşul Roman îi aminteşte de Roma antică. Cităm :
„Si vede anco la citta di ROMANĂ, cosi detta da ROMA, essendo i primi fondatori di quella STATI ROMANI…”.
*
De la un călugăr moldovean Barsi a mai aflat că :
„ROMANII au întemeiat această ţară, de aceea ROMÂNII SE BUCURĂ SĂ FIE NUMIŢI ROMANI” .
„… E cossi vedete che hanno alcune parole turche, altre armene, altre greche, et altre italiane, e da qui nasce che la prima che poi essi cominciorno unitamente ad habitare vi posero NOME ROMANO, perche ROMANI FURONO QUELLI CHE PRINCIPIO A QUEASTA TERRA DIERONO, auzi che loro istessi godono d’esser CHIAAMATI ROMANI”).
Avem, deci, încă o dovadă a CONŞTIINŢA ORIGINII ROMANICE la
ROMÂNII moldoveni.
Misionarul bosniac Marco Bandini (Bandulovici), mort în 1650 în Moldova,consemnează şi el o legătură a urbelor din partea locului cu Roma.
Oraşul ROMAN îi pare „QUASI NOVA ROMA”.
*
În 1641 misionarul catolic bulgar Petru Bogdan Baksic (Baksev) (1601-1674), care vizitase Moldova, scria în Vizitarea apostolică a Moldovei că „moldovenii vorbesc ROMÂNEŞTE” („il Valaccho”).
*
24 aprilie 1630.
Paolo Bonncini(Malta) :
„În aceste Ţări preoţii [...], dacă nu cunosc limba valahă, adică moldovenească, sau ungara sau tedesca, nu vor putea să facă nimic”
(„… la lingua vallaca sive moldava overo ungara overo tedesca…”).
*
• Un oarecare „Elia Bilnerio della diocesi di Vratislavia,1650. sacerdote germano”,cerând Propagandei Fide să fie trimis ca misionar în Moldova, afirmă că, ştiind latina şi italiana, el va învăţa uşor limba VALAHĂ („la lingua vallacha”).
*
•1671. Misionarul poliglot Giovanni Battista del Monte scrie în mărturiile sale despre Moldova :
„Provincia Moldova este supusă stăpânirii unui domnitor DELLA NATIONE VALLACHA”.
*
1671. Arhiepiscopul de Marcianopoli Vito Piluzio, care a activat mulţi ani în
Moldova, într-o relatare către Propaganda Fide, scrie că în Moldova e necesar să cunoşti „LA LINGUA VALACHA ”.
Mai menţionăm că în urma activităţii sale îndelungate în Moldova
Piluzio a scris şi a publicat în 1677 la Roma un Catehism pe care 1-a intitulat Dottrina christiana TRADOTTA IN LINGUA VALACHA.
*
1722. Superiorul iezuiţilor din Iaşi, polonezul Martinus Maximilanus
Kiernozyscki, străduindu-se să publice Catehismul catolic al lui Silvestro Amelio din 1719, menţionează că acesta a tradus lucrarea sa din latină
„în LIMBA COMUNĂ a moldovenilor şi valahilor”
(„IN LINGUAM moldavis et valachis COMMUNEM”).
*
Polonezul Jan Dlugosz (1415-1480), diplomat şi istoric, despre care D. Cantemir scria că este „cinstea istoricilor poloni”, acel care a scris despre Ştefan cel Mare că este „cel dintâi dintre principii lumii care a repurtat [...] o victorie atât de strălucită împotriva turcilor”, s-a ocupat de originea numelui Vallachus, punând la începutul acestui etnicon numele unuia dintre cele mai vechi neamuri din Italia: „genus et natio VOLOSCORUM”.
Jan Dlugosz arată că în anul 1070 Valahia, şi mai cu seamă Moldova, a fost locuită de aceiaşi ROMANI….
Vorbind despre anul 1433, istoricul polonez afirmă că „NEAMUL VALAHILOR A COBORÂT DIN STIRPEA ITALIENILOR”, iar în alt loc declară că „MOLDOVENII SUNT VALAHI”, adică ROMÂNI.
*
Istoricul umanist polon Stanislav Orzechowski (1513-1566) în Analele sale despre regele polon Sigismund, scrise în 1554:
« moldovenii „se cheamă pe limba lor ROMÂNI”.
Stanislav Orzechowski (1513-1566):
„EI ERAU NĂSCUŢI din italieni şi ROMANI şi SE CHEAMĂ PE LIMBA LOR ROMÂNI DE LA ROMANI, iar pe a noastră – VALAHI DE LA ITALIENI.
Căci pentru poloni Wloszi este acelaşi lucru ca pentru latini Itali.
*
În tratatul de pace dintre Sigismund şi domnitorul Moldovei Bogdan
(20 martie 1509) acesta din urmă este intitulat „VOIEVOD VALAH”.
*
Secretarul polonez al reginei Isabella, Petru Porembsky, recunoştea la începutul anului 1524 că ROMÂNII din Transilvania „AU ACEEAŞI LIMBĂ” CU PETRU RAREŞ, domnitorul Moldovei, adică cu moldovenii.
*
Moldovenii erau numiţi de către slavi la fel ca şi cealaltă parte a poporului român, şi anume cu numele etnic extern de „VALAHI (VOLOHI)”.
Cronica moldopolonă, scrisă în limba polonă în anul 1566 şi care cuprinde cronica Moldovei şi a domnitorilor ei între anii 1359 şi 1552.
Deşi e vorba de Moldova şi domnitorii ei, inclusiv Bogdan, Alexandru cel Bun, Ştefan cel Mare, Petru Rareş, Alexandru Lăpuşneanu etc.
Autorul Cronicii îi zice Moldovei „PĂMÂNT VOLOH” („ziemi Woloskiey”) sau Valahia („Woloch”).
Moldovenilor li se spune VOLOHI („Wolochowie”), cetăţii moldoveneşti – CETATE VOLOHĂ („zamek Woloski”), iar lui Alexandru Lăpuşneanu – VOIEVOD VOLOH („Woiewode Woloskiego”), DE NEAM VOLOH („tez narodu Woloskiego”).
Umanistul sas Georg Reicherstorffer (sec. XV-XVI, născut în Sibiu), notar al oraşului Sibiu, secretar regal şi consilier (din 1526) al lui Ferdinand I de Habsburg şi emisar al acestuia în Moldova (în 1527 şi 1535) la curtea lui Petru Rareş, în scrisorile sale Chorographia Moldovei (1541) şi Chorographia Transilvaniei (1550) ne dă informaţii
privind Ţările Române în sec. al XVI-lea.
Reicheratorffer -Chorographia Moldovei (1541) :
„… Şi domnul Moldovei a fost odinioară legat prin jurământ de regii Ungariei. Iar ţara lui, care era ca şi dependentă de Regatul Ungariei,
capătă de la regii Ungariei ajutorul trebuitor în desele sale războaie cu duşmanul obştesc,pentru paza şi apărarea sa.
Şi această ŢARĂ ROMÂNEASCĂ şi-a tras numele de Transalpina
din aceea că este despărţită şi mărginită de Ungaria şi de Transilvania …”.
*
Italianul Alecsandro Guagnini), după ce a vizitat de două ori Moldova, susţine că valahii sunt de NAŢIUNE ROMANĂ.
În una din cele două biografii ale lui Despot-Vodă, domnitorul Moldovei (1561-1563), scrise între anii 1564 şi 1568, găsim viziunea lui privind naţiunea valahilor, inclusiv a celor moldoveni. Anonimul descoperă pentru Moldova că naţiunea valahilor este, de fapt, o
naţiune romană.
Acesta a înţeles că ROMÂNII, numiţi de el valahi, SUNT DE ORIGINE ROMANĂ:
„Haec NACIO VALACORUM APPELATUR ROMANA, et aiunt originem traxisse ab extoribus adactis in exilium a ROMANIS EX ITALIA.
Lingua eorum est adulterina latinae et italicae linguae, ita quod facili negocio Italus intelligit Valachum…”.
ORIGINEA ROMANĂ A NAŢIUNII VALAHILOR (ROMÂNILOR)
« este explicată atât prin LIMBA ROMÂNILOR, cât şi prin DESCENDENŢA LOR DIN ROMANI ».
*
Călătorul francez Pierre Lescalopier vizitează Transilvania în 1574 :
„ROMÂNII SE CONSIDERĂ ADEVĂRAŢI URMAŞI AI ROMANILOR,
iar limba lor o numesc „ROMÂNEASCĂ” („ROMANECHTE”).”
La Troesmis( azi lângă Igliţa, judeţul Tulcea)
s-a găsit mormântul dacului DAIZUS COMOZOI(NUME TIPIC DACIC),
ridicat de fii săi IUSTUS şi VALENS, NUME TIPIC ROMANE.
Un alt caz relevant este la Drobeta, acolo unde AELIU ARIORT a fost numit de izvoare “DAC aflat în fruntea oraşului“.
Deci mărturiile istorice reţin faptul că era dac, neîndoios datorită faptului că respectivul menţiona aceasta. Dar cum ar fi putut fi într-o asemenea funcţie, DACĂ NU VORBEA PERFECT LATINA şi nu ar fi fost CETĂŢEAN ROMAN?
Şi da.
Acesta dovedeşte în mod clar ASIMILAREA DACILOR de către romani.
Fii DACULUI Daizus Comozoi erau conştienţi că se trag din daci, dar totuşi n-au renunţat la numele lor romane.
“CIVITUS ROMANUS, NATUS DACUS”.
Prima şi CEA MAI GOGONATĂ MINCIUNĂ DIN LISTA MINCIUNILOR prezentate drept “ADEVĂRURI” tulburătoare:
Dacia fost ocupată DOAR în proporţie de 14%!!!!
A spune că Dacia fost ocupată DOAR în proporţie de 14% e o MINCIUNĂ ORDINARĂ pe care toxin-KGB o vinde cu succes naivilor.
Centrul militar-religios Tapae-Sarmisegetusa Regia-Apoulon A FOST OCUPAT în proporţie de 100%.
TOATE cetăţile dacice AU FOST CUCERITE de la cele din zona Orăştie şi Apuseni,până la Petrodava(Piatra Neamţ),ca să nu mai spunem de TOATE cetăţile de la Dunăre şi Marea Neagră gen Sucidava,Drobeta,Durostorum,Histria,Aegysus(Tulcea),Tomis,Callatis,Histria,Halmyrys,insula ALBA(Şerpilor)etc.
În plus,chiar NU A AUZIT NIMENI de legenda DOCHIEI ??
Sunt două asemenea legende:cea a BABEI Dochia şi cea a DOCHIEI FIICA Marelui Nostru Rege DECEBAL
Unde se desfăşoară acţiunea?
Traian o urmăreşte pe frumoasa Dochia(DACIA)până în vârful muntelui Ceahlău.
Dar UNDE SE AFLĂ muntele Ceahlăul?
În inima Moldovei,lângă Piatra Neamţ.
Dar asta nu se spune în “Dacii-MANIPULĂRI KGB-tulburătoare” nu-i aşa?
CEAHLĂUL(NORDUL MOLDOVEI) şi NAPOCA(CLUJ)în care din cei DOAR 14% se află????
Dar porturile ROMANE de pe ÎNTREAGA DUNĂRE,sau de la gurile Prutului,Nistrului,Niprului?
DOVADA MINCIUNII NERUŞINATE numite « cercetări paleogenetice »
Să ne amintim de NONSENSUL din prezentarea aşa ziselor “cercetări PALEOGENETICE”.
Vă rog să revedeţi secvenţa în care Toxin vorbeşte despre CUM A AJUNS ENEAS din Troia la Roma.
Căutaţi minutul 34.
Ce PRETINDEAU aşa-zisele « cercetari paleogenetice »?
Că DOAR 4% din italienii de azi sunt înrudiţi cu noi.
Ce spune Toxin la minutul 34?
“Se naşte o concluzie HALUCINANTĂ.
Şi anume că NU NOI SUNTEM URMAŞII ROMANILOR ci
o parte dintre ROMANI ERAU URMAŞII TRACILOR”
Dar ce spune TRANZITIVITATEA-O LEGE DE BAZĂ a logicii matematice?
Că dacă A(ADN roman)=C(ADN trac) şi B(ADN ROMÂN)=C(ADN trac) atunci obligatoriu A=B.
Adică A(ADN roman)= B(ADN ROMÂN)
Dar aşa-zisele « cercetări paleogenetice » CONTRAZIC această LEGE DE BAZĂ a logicii matematice !
toxinKGB afirmă că 96% din italieni NU AU ADN compatibil cu POPORUL ROMÂN!
Dacă ROMANII erau URMAŞII TRACILOR ,şi italienii sunt urmaşii romanilor,de ce studiul "paleogenetic" spune că DOAR 4% din italieni sunt compatibili genetic cu ROMÂNII,tot URMAŞI AI TRACILOR?
Ca să nu mai spun că la formarea POPORULUI ITALIAN au contribuit masiv şi GOŢII care după aceiaşi autori ai pseudo-documentarului erau TOTUNA CU GEŢII,strămoşii noştri.
Deci cum putea UN PLUS DE ADN TRACO-GETO-DACIC(de la goţi)adăugat unei populaţii presupuse a avea DEJA ADN TRACIC(romanii urmaşii TRACULUI Eneas)) să ducă la apariţia unui popor(cel italian) cu un ADN 96% INCOMPATIBIL CU POPORUL ROMÂN(traco-geto-dac) ?
Chiar NU VEDE NIMENI CĂ CEVA NU SE LEAGĂ?
Ca să îl parafrazez pe TOXIN-KGB,se naşte o concluzie HALUCINANTĂ.
Şi anume că:
fie TOŢI ROMANII URMAŞI AI TRACULUI ENEAS TREBUIE SĂ FI MURIT împreună cu TOŢI URMAŞII GOŢILOR(despre care se afirmă că sunt tot geţi)şi de aceea doar 4% din italieni au ADN similar ROMÂNILOR,
fie rezultatele “cercetarile paleontogenetice” SUNT MINCINOASE,
fie Toxin-KGB ÎŞI BATE JOC DE INTELIGENŢA NOASTRĂ PE FAŢĂ.
FRACTURA DE LOGICĂ a fost atât de şocantă încât am derulat filmul de cel puţin 5 ori până m-am convins că nu am halucinaţii auditive…
*
P.S.:
E de prisos să reamintim că STRĂMOŞII NOŞTRI DACI ERAU INCINERAŢI după moarte.
Ori prin ardere ABSOLUT TOT ADN-ul este distrus,chiar şi cel din pulpa dentară.
Resturile de oase rămase mai pot fi doar datate cu carbon radioactiv.
Dar să extragi ADN din resturi calcinate de oase este imposibil deoarece temperaturile înalte DISTRUG COMPLET ADN-ul.
Încă o dovadă ARHEOLOGICĂ de data asta a ROMANIZĂRII DACILOR.
Şi anume DOVADA CĂ DACII LUPTAU PENTRU ÎMPĂRAŢII ROMANI SUB COMANDĂ ROMANĂ.
Şi mai erau şi recompensaţi de ÎMPĂRAŢII ROMANI pentru asta:
DACII AU FOST RECOMPENSAŢI cu titlul de “AELIA” datorită serviciilor aduse imperiului ROMAN luptând pentru a apăra ZIDUL LUI HADRIAN care şi azi desparte Anglia de Scoţia!
“Însuşi titlul “Aelia” era o mare onoare, căci deriva din NUMELE ÎNTREG al împaratului Hadrian, denumire care putea fi câştigată numai datorită unui serviciu militar sau cultural ieşit din comun.” -Robin Birley mare arheolog englez
PROCESUL DE ROMANIZARE A DACILOR este demonstrat şi de dovezile arheologice în care ÎNGEMĂNAREA numelor dacice şi romane este evidentă:
5. INSCRIPŢIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA)
I O M
COH I
AEL DACOR
C C A IVL MARCELLINVS
>
LEG II AVG
“Pentru Iupiter Cel Mai Bun şi Cel Mai Mare, Cohorta I AELIA DACORUM, sub supravegherea lui Aulus Iulius Marcellinus, centurion al Legiunii II Augusta.”
6 INSCRIPŢIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA, 205-208 e.n.)
La 100 de ani după CUCERIREA DACIEI de către Traian.
IMPP CAES L SEPT SEVERO PIO PERT ET M AVR ANTONINO AVG ET P SEPT GETAE NOB CAES HORREVM FECER COH I AEL DAC I TRACVM C R SVB ALFENO SENECIONE COS PER AVREL IVLIANVM TR
“Pentru împăraţii, Caesar Lucius Septimius Severus Pius Pertinax şi Marcus Aurelius Antoninus Augustus şi Publius Septimius Geta, nobilul Cezar.
ACEST GRÂNAR A FOST CONSTRUIT DE
Cohorta I AELIA DACORUM
şi de către Cohorta I TRACUM,
CETĂŢENI AI ROMEI,
sub Alfenus Senecio, consular prin tribunul Aurelius Iulianus.”
I-auzi!
DACII CONSTRUIAU GRÂNARE PENTRU ROMANI.
S-ar zice că SE ÎNŢELEGEAU FOARTE BINE.
Şi mai erau şi CETĂŢENI AI ROMEI !
DACII erau atât de MÂNDRI CĂ SUNT CETĂŢENI AI ROMEI încât SĂPAU ÎN PIATRĂ pentru eternitate
SĂ SE ŞTIE.
Dar asta NU VOM VEDEA şi în “documentarele” lui Toxin care VEDE DOAR LUPTE CRÂNCENE între DACI şi ROMANI.Moscova ştie de ce…
Alio,Maska:
DACII SE DECLARAU “CIVITAS ROMANUM” adică
DACII SE DECLARAU CETĂŢENI ROMANI.
INSCRIPŢIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA)
I O M
COH I
AEL DACOR
C C A IVL MARCELLINVS
>
LEG II AVG
“Pentru Iupiter Cel Mai Bun şi Cel Mai Mare, Cohorta I AELIA DACORUM, sub supravegherea lui Aulus Iulius Marcellinus, centurion al Legiunii II Augusta.”
http://www.dracones.ro/imagini-site/lapidarium/5.gif
INSCRIPTIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA)
DEO COCIDIO COH I AELIA DACORVM C P TERENTIVS VALERIANVS TRIB VSLM
“Pentru zeul Cocidius, Cohorta I AELIA DACORUM, comandaţi de către tribunul Terentius Valerianus, cu hotărâre şi AŞA CUM SE CUVINE ŞI-AU ÎNDEPLINIT JURÂMĂNTUL.”
Ia te uită,DACII FĂCEAU JURĂMINTE ROMANILOR.
Şi asta nu e cumva …ROMANIZARE?Asimilare?
INSCRIPŢIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA)
I O M
CO[H] I AEL
DACORVM
QVB PREEST
AMMONIVS
VICTORINVS
TRIB
“Pentru Iupiter Cel Mai Bun şi Mai Mare, Cohorta I AELIA DACORUM, comandată de tribunul Ammonius Victorinus”
http://www.dracones.ro/imagini-site/lapidarium/10.gif
9. INSCRIPţIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA)
SIGNIS ET N AVG COH I AEL DACORVM
“Pentru MODELUL şi DIVINUL SPIRIT al Împăratului, Cohorta I AELIA DACORUM.”
9. INSCRIPţIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA)
SIGNIS ET N AVG COH I AEL DACORVM
“Pentru MODELUL şi DIVINUL SPIRIT al Împăratului, Cohorta I AELIA DACORUM.”
Ia te uită,ÎMPĂRATUL ROMAN era “MODEL” pentru DACI şi spiritul său era “DIVIN” pentru aceeaşi străbuni ai noştri DACI.
Ce-o zice Toxin?
ADEVĂRUL DOVEDIT de probele arheologice NU prea corespunde cu MINCIUNILE LUI NERUŞINATE,nu???
11. INSCRIPŢIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA)
> DECI SAX COH I DAC
“Centuria lui Decius Sax[us], din Cohorta I DACORUM.”
12. INSCRIPŢIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA)
…SPA SEPTIMO VIXIT ANN XXXX MIL XVIII COH I AELIA DACORVM H F C
“[Umbrelor celui plecat Hos]pes Septimus, care a trăit 40 de ani şi a servit 18 în Cohorta I AELIA DACORUM. Aici se află.”
Iată şi lespedea de mormânt a unui străbun dac,numit HOSPES SEPTIMUS.
Septimus probabil după Toxin-KGB NU E NUME ROMAN….
13. INSCRIPŢIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA)
DEO MART CHORTIS PRI AEL DAC V P V CVI TRIB
“Zeului Marte, Cohorta I AELIA DACORUM au pus această ofrandă votivă cu tribunul lor.”
I-auzi.STRĂBUNII NOŞTRI DACI se rugau zeului Marte,împreună cu TRIBUNUL LOR.
Mda,o fi ROMANIZARE,n-o fi…
14. INSCRIPŢIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA, 237 e.n.)
I O M COH I AEL DACORVM C P AVRELIVS FASTVS TRIB PERPETVO COS
“Pentru Iupiter Cel Mai Bun şi Mai Mare, Cohorta I AELIA DACORUM comandată de tribunul Aurelius Fastus, când Perpetuus era consul.”
15. INSCRIPŢIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA, 260-268 e.n.)
I O M COH I AEL DAC POSTVMIANAC P MARC GALLICVS TRIB
“Pentru Iupiter Cel Mai Bun şi Mai Mare, Cohorta I AELIA DACORUM, proprietatea lui Postumus, comandată de tribunul Marcus Gallicus.”
16. INSCRIPŢIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA, 271-274 e.n.)
DEO COCIDIO
I O M COH I AEL DAC TETRICIANORVM C P POMPONIVS DESIDERATVS … TRIB
“Zeului Cocidius [si] lui Iupiter Cel Mai Bun şi Mai Mare, Cohorta I AELIA DACORUM, proprietatea lui Tetricius, comandată de tribunul Pomponius Desideratus [...].”
17. INSCRIPŢIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA, 260-268 e.n.)
I O M COH I AEL DACORVM POSTVMIANA C P PROB AVGENDVS TRIB
“Pentru Iupiter Cel Mai Bun şi Mai Mare, Cohorta I AELIA DACORUM, proprietatea lui Postumus, comandată de tribunul Prob[us?] Augendus.”
18. INSCRIPŢIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA, 212-217 e.n. sau 218-222 e.n.)
I O M COH I AELIA DAC ANTO
“Pentru Iupiter Cel Mai Bun şi Mai Mare, Cohorta I AELIA DACORUM, proprietatea lui Antoninus.”
19. INSCRIPŢIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA, 238-244 e.n.)
I O M COH I AEL DAC GORDIANA C PEST …
“Pentru Iupiter Cel Mai Bun şi Mai Mare, Cohorta I AELIA DACORUM, proprietatea lui Gordian, comandată de [...].”
20. INSCRIPŢIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA, 235-238 e.n.)
I O M D COH I AEL DAC C P FLAVIVS MAXIMIA TRIB EX EVOC C I PR MAXIMIN
“Pentru Iupiter Cel Mai Bun şi Mai Mare din Doliche, Cohorta I AELIA DACORUM comandată de tribunul Flavius Maximianus, la retragerea din serviciu la cererea invincibilului Princeps Maximinus.”
21. INSCRIPŢIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA, 235-238 e.n.)
I O M D COH I AEL DAC C P FLAVIVS MAXIMIANVS TRIB EX EVOC C I PR MAXIMIN
“Pentru Iupiter Cel Mai Bun şi Mai Mare din Doliche, Cohorta I AELIA DACORUM, comandată de tribunul Flavius Maximianus, la retragerea din serviciu la cererea invincibilului Princeps Maximinus.”
22. INSCRIPŢIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA, 276-282 e.n.)
I O M COH I AEL DACORVM PROBIANA C P AVR VERINVS TRIB
“Pentru Iupiter Cel Mai Bun şi Mai Mare, Cohorta I AELIA DACORUM, proprietatea lui Probus, comandată de tribunul Aurelius Verinus.”
23. INSCRIPŢIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA)
D M DECIBAL … VIX DIEBVS … ET BLAES …VIXSIT A X ET… VS FRATER…
“Spiritelor celui plecat DECIBALUS [...] care a trait [...] zile şi BLAESUS[...] care a trăit 10 ani, şi [...] un frate [...].”
7. INSCRIPŢIE DE LA CAMBOGLANNA (BIRDOSWALD, ANGLIA, 219 e.n.)
SVB MODIO IV
LIO LEG[atus] AVG[usti] PR[o]
PR[aetore] COH[ors] I (primae) AEL[ia] D[a]C[orum]
CVI PRAE[fectu] EST M[arco]
CL[audio] MENANDER
TRIB[unus]
“Sub Modius Iulius, legat al împăratului cu puteri pro-pretoriene,
COHORTA I AELIA DACORUM (au construit aceasta), sub comanda tribunului Marcus Claudius MENANDER.”
Aţi citit?
TRIBUNUL DAC MENANDER(care a sculptat pe acea lespede şi O SABIE CURBATĂ-SICA DACICĂ,pentru a întări că era DAC), purta prenumele ROMANE “Marcus” şi “Claudius” aşa cum DACUL Regalianus,”DIN NEAM CU ÎNSUŞI DECEBAL” purta prenumele ROMANE “Publius” şi “Cornelius”.
Oare noi ROMÂNII de azi URMAŞII ROMEI şi ai DACIEI nu purtăm prenume…ROMANE?
Oare câţi dintre noi nu se numesc Marcel,Claudiu,Cornel?
Pentru a ajunge TRIBUN,DACUL Marcus Claudius MENANDER trebuia evident SĂ CUNOASCĂ PERFECT LATINA.
Se ştie că rolul tribunilor era să fie ORATORI DESĂVÂRŞIŢI ,SĂ SE ADRESEZE MASELOR DE OAMENI.
Deci TRIBUNUL DAC Menander era CETĂŢEAN ROMAN.
În ce formă a ajuns povestea GEMENILOR DIVINI Apollon-Artemis până la noi?
În formă LATINIZATĂ:
până şi PERSONAJELE BASMELOR NOASTRE ALE ROMÂNILOR ne confirmă ROMANIZAREA STRĂBUNILOR NOŞTRI DACI.
Făt-Frumos ştim că are atributele lui Apollo-SOARELE.
Iar Ileana CO-SÂNZEANA este de fapt LUNA-SORA SOARELUI,Artemis(la greci),numită la daci Bendis.
Dar cum se numea LA ROMANI SORA LUI Apollo?
DIANA.
Şi cum se numeşte FRUMOASA NOASTRĂ DIN POVEŞTI?
Ileana SÂN-DZIANA.
Ileana SÂNTA DIANA.
Ileana SFÂNTA DIANA sau Ileana CO-SÂN-DZEANA(Cosânzeana) adică
Ileana CEA CARE E CU SFÂNTA DIANA.
DIANA ROMANILOR o înlocuise pe Bendis şi devenise şi DIANA DACILOR .
Şi azi deşi 99% din ROMÂNI nu o ştiu,
Ileana SÂNZIANA ESTE DIANA ROMÂNILOR.
Iar Apollon este Făt-Frumos CU PĂRUL DE AUR
cel cu SOARELE PE PIEPT şi LUNA pe spate şi cu LUCEFERI pe umeri .
Veţi regăsi Soarele,Luna şi Luceferii până şi pe STEMELE Moldovei,Ţării Româneşti şi Transilvaniei flancând bourul şi PAJURA CRUCIATĂ.
Aţi citit poate Jules Verne,”Castelul din Carpaţi”?
Acţiunea se desfăşoară în România evident,în zona muntoasă unde azi sunt ruinele castelului boierului COLŢ.
Cine vrea să se convingă poate citi aici:
http://ro.scribd.com/doc/26511435/Jules … in-Carpati
Capitolul I,pag.4:
“Aceasta este străvechea ţară a dacilor, cucerită de Traian în primul secol al erei creştine.”
Capitolul II,pag.20-21:
“Baronii de Gorj erau stăpâni peste întreg ţinutul, din timpuri imemoriale.
Au fost amestecaţi în toate acele războaie care au însângerat provinciile transilvane;
au luptat împotriva ungurilor, a saşilor, a secuilor, numele lor apare în„cântecele”,şi în „doinele”în care se perpetuează faimosul strigăt de luptă valah:
DĂ PE MOARTE , DĂ PÂNĂ LA MOARTE,
şi şi-au dat,şi-au vărsat sângele pentru cauza independenţei ― SÂNGELE ROMÂNILOR, al strămoşilor lor.
Se ştie, atâtea eforturi, atâta devotament, atâtea sacrificii n-au avut alt rezultat, decât cea mai infamă oprimare a urmaşilor acestei seminţii de vitejie.
Neamul acesta nu mai are existenţă politică.
TREI CÂLCÂIE L-AU STRIVIT, dar nu şi-au pierdut nădejdea de a se scutura de jug, valahii aceştia din Transilvania.
VIITORUL ESTE AL LOR ŞI REPETĂ,
CU O ÎNCREDERE DE NEZDRUNCINAT,
aceste cuvinte, în care se concentrează toate aspiraţiile lor;
ROMÂNUL NU PIERE !”
Până şi Jules Verne pe la 1800 ştia ce ştiu TOŢI ROMÂNII(DACO-ROMANII):
“ROMÂNUL ÎN VECI NU PIERE !”
Cum se potrivesc afirmaţiile lui toxinKGB cum că dacii vorbeau O FORMĂ DE LATINĂ,eventual VECHEA LATINĂ numită şi LATINA PRISCA cu limba de pe “Tăbliţele de la Sinaia”???
Cei care au căzut în capcana lui ToxinKGB şi se cred DOAR DACI,IMPOSIBIL DE ASIMILAT de către ROMANI,
atunci ştiu să citească în LIMBA DACĂ :
“BOYREBYSETO DYO HYO USIA BA-
STARNO PAZYCEO SOTIA SEGYS-
TA DYO SOTRA RYOMYONUSO DIO
CETA CIRA BISICA S`O ROG`IAO”
*
Moscova NU NE VREA ROMÂNI !
Moscova ne vrea orice altceva:moldoveni,daci,cumani,pecenegi,unguri,tătari,turci,slavi,NUMAI ROMÂNI NU.
Şi ştiţi de ce?
Pentru că Moscova, de la vicleanul Petru I,SE VISEAZĂ A TREIA ROMĂ!
Şi cine îi stă în cale de sute de ani?
ROMÂNIA,
urmaşa Daciei Străbune,
ROMÂNIA a fost ,ESTE şi VA FI ÎN VECI A TREIA ROMĂ !
Iată şiDOVADA că LEGIONARII CETĂŢENI ROMANI-CIVIUM ROMANORUM din PROVINCIA ROMANĂ DACIA POROLISENSIS-Sălaj-NORDUL Ardealului după ce îşi terminau servicul militar aveau dreptul DE A SE CĂSĂTORI cu
femeile localnice care PRIMISERĂ ŞI ELE CETĂŢENIA ROMANĂ -CIVIUM ROMANORUM.
INSCRIPŢIA DE LA GHERLA
[Imp(erator) Caesa]r divi Traiani Parthici f(ilius) divi / [Nervae nep]os Traianus Hadrianus Aug(ustus) pon/[tif(ex) max(imus) t]ribunic(ia) potestat(e) VII co(n)s(ul) III proco(n)s(ul) / [equit(ibus) et pe]d(itibus) qui mi(li)t(averunt) in al(is) duab(us) et coh(orte?) / [una? qua]e appell(antur) II Pannon(iorum) et I Brit/[ton(um?) c(ivium) R(omanorum) e]t I Britann(ica) quae sunt in / [Dacia Po]rolis(s)ensi sub Livio Grapo / [proc(uratore?) et ala] Britann(orum) c(ivium) R(omanorum) quae est / in Pannon(ia) inferiore quin(is) et vicen(is) / pluribusve stipend(iis) emerit(is) dimis/sis honesta missione per Marcium / Turbonem quor(um) nomina subscripta / sunt ipsis liberis posterisq(ue) eorum ci/vitatem dedit et conubium cum uxo/rib(us) quas tunc habuissent cum est / civit(as) iis data aut siqui caelibes essent / cum iis quas postea duxissent dumtaxat / singuli singulas a(nte) d(iem) IIII Id(us) Aug(ustas) T(ito) Salvio Ru/fino Minicio Opimiano Cn(aeo) Sentio Aburiano co(n)s(ulibus) / alae Brit(t)on(um) c(ivium) R(omanorum) cui praefuit / M(arcus) Minicius Marcellinus / ex gregale / Glavo Navati f(ilio) Sirm(io) / et Iubenae Bellagenti fil(iae) uxori eius Eravis(cae) / descriptum et recognitum ex tabula ae/nea quae fixa est Romae in muro post tem/plum divi Aug(usti) ad Minervam
“Împăratul cezar, fiu al răposatului Traianus Parthicus, al răposatului Nerva nepot, Traianus Hadrianus augustul, preot suprem, cu tribunicia potestas a 7-a oara, consul a 3-a oară, proconsul, călăreţilor şi pedestraşilor care au servit în două ale şi o cohortă care se numesc a II-a de Pannoni şi I de Britoni de cetăţeni romani şi cohorta I Britannica de 1000 ce sunt în Dacia Porolissensis sub comanda lui Livius Grapus procuratorul [?] şi ala I de Britani cetăţeni romani staţionată în Pannonia Inferior, după un serviciu de 25 sau mai mulţi de ani, eliberaţi din armată, cinstiţi şi răsplătiţi de către Marciu Turbo, ale căror nume se află scrise mai jos, lor copiilor şi urmaşilor le-a dat cetăţenia şi dreptul de legiuită căsătorie cu soţiile pe care le-a dat cetăţenia sau celor care erau celibi (neînsuraţi) cu acele femei pe care le vor lua după aceea, dar numai pentru câte una. A patra zi înaintea idelor lui august, Titus Salvius Rufinus Minicius Opimianus şi Cnaeius Sentius Aburianus fiind consuli. Pentru ala de Brittoni cetăţeni romani care a fost comandată de Marcus Minicius Marcellinus, fostul ostaş de rând Glavus fiul lui Navatus din Sirmium şi Iubenei fiica lui Bellagentus, soţia lui, evariscă. Acest text este copia controlată după tabla de bronz afişată la Roma pe zidul dinapoia templului fericitului Augustus lângă Minerva”
(Traducere după I.I.Russu, Inscripţiile Daciei ROMANE, vol.I, Bucureşti, 1975, p.88-89, Diploma Daciei VII)
ToxinKGB a convins pe mulţi naivi că el este un mare luptător pentru adevăr.
Şi bineînţeles,când tabăra care i se opune ASCUNDE ATÂTEA DESPRE DACI,devine foarte credibil ce spune nu?
Adică atunci când pune o tăbliţă de plumb pe masă,se mai întreabă cineva DE CE NU E SCRISĂ ÎNTR-O FORMĂ DE LATINĂ?
Ce mai contează că întregul eşafodaj al “MANIPULĂRILOR tulburătoare” afirmă sus şi tare că “LIMBA ROMÂNĂ este muma limbii latineşti”…
Vă rog să comparaţi numele plantelor medicinale la strămoşii noştri daci cu numele lor la NOI ROMÂNII,strănepoţii lor.Sunt chiar curios cât îl veţi mai credita cu încrederea voastră pe acest ABIL ESCROC,ToxinKGB.
Dioscoride, medic greco-roman care l-a însoţit pe Traian în cel de-al doilea război cu dacii, a scris un tratat de botanică farmaceutică, “De materia medica”, în care a prezentat şi
21 de plante medicinale utilizate de daci în diferite maladii.
Alături de numele grec şi roman, este înscris şi cel dacic:
ANIARSEXE (Iarba săracă, Sparceta, Baltarina )
BOUDHATHALA(limba boului, acţiune sudorifică);
CINOUBOILA (brionia, cicatrizantă în plăgi, diuretică);
COADAMA sau COALAMA (limbariţă, răcoritoare calmantă în prurite, cicatrizantă);
sau COICOLIDA(iarba bubei, diuretică, purgativă);
DIELLEINA (măselariţă, folosită de daci ca analgezic, calmant, hipnotic, antispastic);
DIESEMA(lumănărică, acţiune astringentă şi antiperistaltică în diarei);
DOCTILA, CHODELA, DOCHELA (Tămâiţa de câmp)
DIODELA sau DUODELA(coada şoricelului, utilizată ca tonic, hemostatic, antiastmatic, laxativ, calmant al durerilor abdominale);
DYN (Urzica, Urzica mare, Urzica de pădure)
GUOLETA (Mărgeluşe, Mei păsăresc)
MENDRUTA(Strigoaie, Steregoaie)
MIZELA (cimbrul, efect antidiareic, antispasmodic, diuretic);
PRIADILA (Curpen, Viţă albă, Archi, Luminoasă)
PROPODILA sau PROCEDILA(Cinci degete, Iarba degetelor, Ochiul boului)
SALIA (ciumăfaia, Alaur, Bolondariţă,conţine alcaloizi ca hiosciamina şi scopolamina);
SCIARE( Varga ciobanului, Scăiuş)
STIRSOZILA (Fierea pământului, Floare de friguri, Cintaură, Frigor, Frigurică, Potroacă, Scânteuţă de friguri, tintaură)
TENDILA sau TEIDILA(Izmă, Izmă bună, Gingiurnă, Mintă)
RIBORASTRA (brusturele, diuretic, hipoglicemiant, antiseptic, laxativ, sudorific, depurativ)
USAZILA(Arăriel, Limba câinelui, Arăţel, Plescăiţă roşie, Poalele mâţii)
Doar Limba Boului-BOUDHATHALA şi Brusturele-RIBORASTRA par a mai fi păstrat ceva din forma originală…
Şi ce dovedeşte comparaţia dintre VECHILE NUME DACICE ale plantelor « de leac » şi NUMELE ROMÂNEŞTI de astăzi ale aceloraşi plante ?
Că numele lor original NU S-A PĂSTRAT.
Dar cine a fost dintotdeauna PĂSTRĂTORUL NUMELOR PLANTELOR « DE LEAC » ?
Exact OAMENII DIN POPOR,oamenii locului,oamenii pământului, »TERRANII » adică « ŢERANII »,ţăranii ROMÂNI.
Exact aceia pe care tovarăşul ToxinKGB îi consideră NEASIMILABILI(din interes sau neştiinţă).
Ei cum rămâne cu afirmaţia că cetăţenii de rând NU s-au „încrucişat” cu ROMANII?
Faptul că TOATE NUMELE plantelor medicinale au fost schimbate chiar de către cei care le foloseau cel mai mult,adică ŢĂRANII,este încă o dovadă INCONTESTABILĂ A ROMANIZĂRII străbunilor noştri daci.
Este încă o dovadă a totalei ASIMILĂRI a limbii DACILOR de către LIMBA LATINĂ şi cultura ROMANILOR.
“DACISMUL” pentru noi este “MOLDOVENISMUL 2″!
Se pare că toxinKGB se teme CA DRACU DE TÂMÂIE de ce DECLARAU CU MÂNDRIE strămoşii:
“SUNTEM DI SÂNGE ROMENESC”
ROMANITATEA ROMÂNILOR
“În fond, ideea ROMANITĂŢII ROMÂNILOR în viziunea ei evolutivă ni se prezintă… ca un arbore gigantic al cărui trunchi îl constituie
TRADIŢIA AUTOHTONĂ A ROMANITĂŢII,
CONŞTIINŢA POPORULUI ROMÂN DESPRE ROMANITATE.
Ramurile sale reprezintă, desigur, tradiţiile înfăţişate mai sus, rămurelele şi frunzele fiind DIFERITELE MĂRTURII ASUPRA ROMANITĂŢII ROMÂNILOR.
Din arborele ROMANITĂŢII ROMÂNILOR cunoaştem cel mai bine trunchiul; nu este exclus ca cercetări viitoare să descopere existenţa unor noi ramuri; cu siguranţă putem afirma că numeroase frunze ale acestui arbore ne-au rămas necunoscute.”
(Adolf Armbruster – ROMANITATEA ROMÂNILOR)
*Mircea ELIADE:
“O mie de ani în urmă, a avut loc ceea ce putem numi pe drept cuvânt O CATASTROFĂ DE INCALCULABILE CONSECINŢE PENTRU ISTORIA ROMÂNILOR:
Slavii au ocupat Peninsula Balcanică şi s-au întins până la Adriatica. Marea unitate etnică, lingvistică şi culturală pe care, în pofida tuturor năvălirilor barbare, o alcătuia
ROMANITATEA ORIENTALĂ
(CARE SE NUMEA, CHIAR DIN secolul IV după Christos, ROMANIA),
a fost definitiv sfărâmată.”
“Descindem dintr-unul din «neamurile cele mai numeroase din lume» şi praful s-a ales de el, NICI MĂCAR LIMBA NU I SE MAI CUNOAŞTE.
Am făcut parte dintr-o ROMANIE DE TREI ORI MAI MARE DECÂT DACIA”
“Istoria NEAMULUI ROMÂNESC n-a fost decat o lungă, necontenită, halucinantă hemoragie.”
-“Teroarea istoriei” şi destinul ROMÂNIEI - Mircea Eliade
(LIMBA ROMÂNĂ)”arată CARACTERELE ROMANICE, ba încă le arată în unele privinţe mai curate decat celelalte limbi ROMANICE.
Limba POPORULUI ROMÂN prezintă în chipul cel mai netulburat
DEZVOLTAREA DE LA GRAIUL LATIN SPRE CEL ROMANIC.”
(W. Meyer-Lübke, Rumänische und Romanisch)
*
“Ce stranie este tenacitatea cu care oamenii aceştia [AROMÂNII] aderă la limba şi obiceiurile rasei din care fac parte! Deşi s-au scurs multe secole de când aceşti oameni îndură sclavia numeroşilor tirani, totuşi sunt în stare să se întreţină cu un străin în temerara şi pitoreasca LIMBĂ A ROMEI ANTICE.”
(Edmund Spencer, Travels în European Turkey…)
*
“Acest sentiment puternic de a trăi şi de a muri pentru naţionalitatea lor l-au exteriorizat şi l-au consfinţit cu numele de ROMÂN; şi unde este puterea care să le poată lua această naţionalitate, unde se află dreptul care ar putea să le-o conteste ?”
(Stefan Ludwig Roth, 1848)
*
“Astfel astăzi moldovenii, muntenii, valahii transalpini, mysienii, basarabenii şi epiroţii se numesc pe sine cu toţii cu un nume cuprinzător nu «valahi» ci «ROMÂNI», iar limbii lor neaoşe îi spun «ROMÂNA».”
(Dimitrie Cantemir, Historia Moldo-Valahica)
“[ROMANII, ce] se întindeau aproape de marginea Constantinopolului până la Byza şi mai departe, în mulţime fără număr, neam de oameni care se simţeau foarte bine în locuri greu de umblat şi care SE OCUPAU CU PĂSTORITUL dar erau obişnuiţi ŞI CU LUPTELE”
(Georgios Pachymeres, Istorii compuse, even.-1285)
*
“Noi considerăm că ROMÂNII nu sunt numai cei mai numeroşi, ci ŞI CEI MAI VECHI LOCUITORI de azi ai Transilvaniei. Imigrarea lor, din sudul Dunării în Transilvania, nu poate fi adeverită cu nici o dovadă istorică.”
(E. A. Bielz, Handbuch der Landeskunde Siebenbürgens)
“Împăratul Diocleţian iubea mult ţara Dalmaţiei;
de aceea A ADUS DIN ROMA POPOR împreună cu familiile lor şi i-a aşezat în ţara Dalmaţiei:
aceştia se numesc şi ROMANI, PENTRU CĂ AU VENIT DIN ROMA,
şi poartă acest nume până în ziua de astăzi.”
(Constantin Porphyrogenetul, De administrando imperio)
*
“Timpul n-a avut puterea să ştirbească forţa, nici să slăbească speranţa DACO-ROMANILOR.
Rămăsese aceeaşi rasă, rezistentă, răbdătoare, întrucât se considera nemuritoare:
» ROMÂNUL NU PIERE », suna un dicton popular în toate regiunile ROMÂNIEI.
Mai e şi-un altul, aproape la fel de răspândit:
« Apa trece, pietrele rămân. »
Apa era năvalirea barbară, ROMÂNII erau pietrele.”
(Abdolonyme Honoré Ubicini, Les origines de l’histoire ROUMAINE)
*
ROMÂNUL ÎN VECI NU PIERE
De Nicolae Tãutu
“Vremuri triste-ntunecate
Peste capu-mi au trecut
Cu mii hoarde furioase
Prea adesea m-am bãtut.
Dar nici timpurile grele
Ce mi-au pus strain stãpân
N-au curmat zilele mele
Cãci AM FOST şi SUNT ROMAN.
Ş-oricât timp ROMAN voi fi
Nu mã tem cã voi muri.
Când din Roma cea mãreaţã
Peste plaiuri m-au adus
Traian ale cãrui braţe
Neamuri multe au supus.
Cu a lui voce mi-a spus mie
Acest loc încântãtor
De-acum iatã, ţi-l dau ţie
Ca sã fii moştenitor
Şi-oricât timp ROMAN vei fi
Nu te teme cã-i pieri.”
Mihai Eminescu:
“DA,DE LA ROMA VENIM.
Din DACIA Traiană”.
Cât de frumos,simplu şi concis a rezumat Eminescu DUALITATEA DACO-ROMANĂ a POPORULUI ROMÂN!
Dar toxinKGB şi acoliţii lui din KGB nu au auzit şi nici nu vor să audă de citatul acesta…
RUSIA,ia-ţi "DACIZAREA" şi du-te-n...TURBINKĂ
VIDMĂ-KGB !
*
„De când e SUFLET DE ROMÂN pe faţa pământului,
ROMÂNUL A FOST MÂNDRU DE A FI ROMÂN,
şi chiar atunci când lumea
îl privea cu dispreţ, el îşi cânta doina şi,
în conştiinţa puterilor pe care le purta în
sine, privea mândru împrejurul său.
Sămânţa, din care a răsărit acest
popor, e nobilă, şi poporul nu va pieri
decât atunci când ROMÂNII vor uita de
nobleţea seminţiei lor. ”
Mihai Eminescu
Trimiteți un comentariu
Administrația site-ului vă îndeamnă să folosiți un limbaj decent în discuție: