“Fiecare e liber să-şi prezinte ţinutul cum crede”
Preşedintele C.J. Harghita, Borboly Csaba, aflat, miercuri după-amiază, în drum spre Budapesta, ne-a oferit mai multe detalii: standul “Szekelyfold” va fi amplasat lângă cel al României, va avea circa 100 de metri pătraţi şi va prezenta “principalele atracţii turistice ale brandului Ţinutul Secuiesc, care s-a bucurat de un succes deosebit şi la Târgul de Turism de la Bucureşti, desfăşurat anul trecut la Romexpo”.
”La Budapesta vom merge cu aceeaşi recuzită ca şi la târgul de la Bucureşti, inclusiv un panou identic cu cele amplasate la hotarele judeţelor Covasna, Harghita şi Mureş, singura noutate va fi că la intrarea în standul de la Hungexpo am amplasat o poartă secuiască”. Costurile acestei participări la târgul de turism de la Budapesta - circa 10.000 de euro, din care aproape jumătate plătiţi de C.J. Harghita şi de câteva firme din judeţ, iar restul de C.J. Covasna şi Primăria Sovata, din judeţul Mureş.
“Nu cred că e o participare la concurenţă cu standul României, dovadă că judeţul Harghita are o masă cu pliante şi broşuri şi în cadrul acelui stand. Dar noi considerăm că brandul Ţinutul Secuiesc înseamnă o ofertă turistică distinctă, având în vedere identitatea şi tradiţiile culturale şi istorice specifice ale acestei zone, plus că fiecare e liber să îşi prezinte ţinutul cum crede de cuviinţă. Iar dacă o să vină la Budapesta şi doamna ministru Udrea, cu atât mai bine, o să vadă lumea că nu ne concurăm, ci că suntem împreună, ca să atragem cât mai mulţi turişti”, a conchis Borboly Csaba.
Elena Udrea: “O promovare binevenită!”
De aceeaşi părere e şi ministrul Elena Udrea, care ne-a transmis, printr-unul dintre consilieri: “Ţinutul Secuiesc reprezintă o zonă cu un important potenţial turistic şi consider că promovarea acestei zone la un târg internaţional de turism e binevenită. De altfel, România a fost promovată şi în alte rânduri la târguri internaţionale de turism prin zone care au un bun renume pe piaţa austriacă, germană. Ţinutul Bucovinei, Ţara Oaşului, Ţinutul Bârsei, sau Ţara Făgăraşului”.
INFO “Ţinutul Secuiesc” - înregistrat la OSIM
Promovarea separată a brandului “Ţinutul Secuiesc”, atât pe plan naţional, cât şi internaţional, este una dintre componentele de bază ale strategiei vizând autonomia teritorială a aşa-zisului Ţinut Secuiesc, asumată explicit de toate organizaţiile politice şi civice ale comunităţii maghiare din România. În acest sens, cea mai importantă realizare de de până acum este înregistrarea la OSIM a mărcii “Ţinutul Secuiesc” şi a logo-ului “Produs în Ţinutul Secuiesc”, la care mai-marii judeţelor Covasna, Harghita şi Mureş au adăugat “pe plan local” şi SIC - abrevierea ad-hoc a toponimicului “Terra Siculorum” pe care edilul din Sf. Gheorghe, Antal Arpad, şi şeful C.J. Covasna, Tamas Sandor, au oficializat-o deja pe tăbliţele de înmatriculare ale a autoturismelor lor de serviciu.
5 comentarii:
Noi cu rusii, ei cu bozgorii ! Asta e !
Da ,ai dreptate , insa Basescu Boc si PD-L in general nu sustin asta )))) a fost o perioada in Ro Sovietica cand au avut autonomie, dar s-a dus timpul ala ))
SI oricum nu vor da ei autonomie bozgoriei ;)
Pe cand noi trebuia sa retragem autonomia Gagauziei, nu merita...e teritoriu romanesc nu turc, nu bulgar , nu rusesc si gata.
Este interesant de observat ca atit Secuii, cit si Gagauzii, sunt la origine populatii de origine Avara, ei fiind treptat asimilati de alte populatii de origine Asiatica, de Maghiari, respectiv de catre Turci.
moldovlah, care-ar fi solutia de a rezolva aceste 2 focare de separatism ?
Solutia este de a ii pune la punct, in mod ferm, si pe unii si pe altii. Ii apreciez in mod deosebit pe Estonieni cum au rezolvat problema minoritatilor cu aere de vedeta. Oricum sunt enclavizati teritorial, deci cu atit mai usor se poate rezolva. Numai ca nu cu Basescu si Ghimpu se pot rezolva asa probleme.
Trimiteți un comentariu
Administrația site-ului vă îndeamnă să folosiți un limbaj decent în discuție: