Voronin a fost sprijinit de Bucuresti si Washington

1 august 2009
Declaratia presedintelui Basescu de joi cu privire la sprijinul acordat lui Vladimir Voronin in formarea unei majoritati se refera la evenimentele din primavara anului 2005, cand Voronin a fost ales pentru a doua oara presedinte al Republicii Moldova cu voturile Partidului Popular Crestin Democrat condus de Iurie Rosca. La 4 aprilie 2005 cei 11 deputati PPCD de la Chisinau au votat pentru Vladimir Voronin, moment care a coincis cu inceputul sfarsitului pentru partidul condus de Iurie Rosca.
Mostenitor al Frontului Popular din perioada destramarii URSS, PPCD inregistra in mod curent scoruri electorale de peste zece procente - insa alianta cu comunistii si perceptia unei "vanzari" a electoratului au facut ca la algerile din 2009 PPCD sa nu reuseasca sa mai treaca de pragul electoral de 5%. Interventia in favoarea lui Voronin din 2005 s-a produs in contextul "revolutiilor portocalii" din estul Europei (serie inceputa in Georgia, urmata de Ucraina, iar in Romania culoarea defunctei coalitii Dreptate si Adevar fiind cea portocalie). Conform unui fost deputat PPCD, in legislatura 2004-2009 indicatia ca PPCD sa voteze cu Voronin a venit din doua directii: dinspre Bucuresti si dinspre Washington.
Presedintele Traian Basescu a declarat, joi, la postul public de radio, ca presedintele Vladimir Voronin nu poate spera la ajutorul sau ca sa formeze majoritatea in Parlamentul de la Chisinau. Afirmatiile lui Basescu au venit ca urmare a unei declaratii pentru RRA a presedintelui Republicii Moldova, Vladimir Voronin, potrivit careia este deschis la o colaborare cu Romania si ca nu el a facut "razboi" cu Romania, ci Traian Basescu a fost agresiv la adresa autoritatilor de la Chisinau. "Am inteles ca eu am expulzat ambasadorul Moldovei de la Bucuresti si nu Voronin pe al nostru de la Chisinau, am inteles ca noi am modificat regimul de vize si nu Voronin. Ma rog, e propaganda bolsevica si probabil presedintele Voronin si-a adus aminte ca la un moment dat i-am dat o mana de ajutor sa formeze majoritatea de dupa alegerile trecute. Probabil mesajul acesta s-ar vrea un mesaj prin care sa arate ca ar vrea sa coopereze. De data aceasta presedintele Voronin nu poate spera la sprijinul meu pentru a face majoritatea de care are nevoie ca sa desemneze presedintele", a replicat seful statului roman.
Declaratia lui Basescu explica apropierea de scurta durata dintre el si Vladimir Voronin din cursul anului 2005, cand Voronin s-a aflat de mai multe ori la Bucuresti si i-a facut cadou presedintelui roman mai multe mii de sticle de vin.

6 comentarii:

Anonim spunea...

mdeee nu m-am asteptat de la Base, nici prin minte nu mi-a trecut...

H.C spunea...

si Filat a votat atunci cu Voronin, oare tot la insistenta lui Basescu???? atunci cine-i TRADATORUL ???????????????

Anonim spunea...

mdaaaaaaa cum de au reusit pina intr-atit sa ne spele creeriii habar nu am????????

Timka spunea...

pai asta-i in trecut... acum e altceva parca..

Anonim spunea...

treucutul nu se uita niciodatA !

Anonim spunea...

Stiti eu m-am saturat de toate acestea. Eu cred ca trebuie sa incepem sa ne trezim din narcoticul si propogandata partidelor liberale si ne mai dam si intrebari sa mai si analizam. Iurie Rosca a tradat?...Pe cine a tradat daca Besescu a sustinut? Poate totusi a fost un act politic pentru binele RM?... Sau Basescu si Washinctonul e iuda(undeva deja am vazut astfel de decaratii referitor la Basescu ca Besescu)... nea mai ramas sa o spunem si pe asta ca sa devenim cretini de tot.
Apropo, poate si articolul de mai jos este tendentios si neoficial, dar ma tem ca spune adevarul sau cel putin in mare parte.
http://octavianracu.wordpress.com/2009/08/01/de-dragul-fotoliilor-moi-liberalii-vand-tara-rusilor/

Trimiteți un comentariu

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Administrația site-ului vă îndeamnă să folosiți un limbaj decent în discuție: