Suntem lipsiţi de ce este al nostru, românesc

26 iunie 2009
Motto: “Trăim într-o ţară plină de dobitoci“

Iata o confesiune a unei persoane:

Da, trăim într-o ţară plină de dobitoci si ma conving pentru a nu stiu cita oara de acest lucru de cand sunt in Chisinau...
Acum o sa povestesc unul dintre cazuri care mi s-a parut cel mai “tare”, in care este evident faptul ca se doreste sa fim lipsiti de ce este al nostru, romanesc: traditii, limba, etc.
Intr-o zi de joi am intrat intr-un butic sa iau paine si seminte de floarea soarelui. Am cerut o paine si 2 pliculete de seminte. Nu stiu cum se intampla, dar de multe ori am “bafta” sa dau peste niste vanzatori ( si nu numai) tampiti in adevaratul sens al cuvantului. Vanzatoarea ma intreaba in rusa, bineinteles, daca vreau seminte la 2 lei sau la 5 lei. Eu ii raspund ca la 2 lei. Imi zice ca trebuie sa achit 5,90 si eu ii spun ca doresc 2 plicuri, la care ea imi replica: “Razgavarivaite narmalino”. Eu atunci i-am zis ca am cerut de la inceput 2 si nu unul. “A cerut nu a cerut, mi v Moldavii a ne v Romanii, v Rumanii budete razgavaroivati po rumanskii. Ia rodinu ne pridaiu”. Daca suntem in Moldova, atunci vorbiti moldoveneste i-am sugerat, iar reactia nu a fost tare placuta. Mai face cativa pasi si exclama fulger “Ia ne rumanskaia prostitutka”, la care eu am ramas socat, dar mi-am revenit rapid si i-am raspuns: “Horoso cito russkaia sterva”. Nu s-a asteptat la asemenea replica si s-a enervat la culme ca a vazut ca eu inteleg si pot vorbi rusa dar ii raspundeam romaneste. A inceput sa ma injure ca la usa cortului, si asta nu in magazin, ci afara unde trecea o gramada de lumea. Eu pur si simplu m-am intors si i-am mai repetat o data “russkaia sterva molciati” si am lasat-o sa-si verse “amarul” in strada. Oamenii treceau si priveau mirati la ea cum vorbea singura caci eu ma pierdusem prin multime, cu un gust amar de ceea ce mi se intamplase.

Da, trăim într-o ţară plină de dobitoci...

7 comentarii:

Dragoș Galbur spunea...

da, din pacate ne intilnim zilnic cu asemnea dobitoace, si cei interesant ca-s toti rusi si toti ii trag la fung pe acei basarabeni rataciti... pacat de Moldova, trebuie s-o salvam cumva, dar cum ?!

Anonim spunea...

Pentru inceput sa mergem la vot si sa votam CORECT...


(in cap imi rasuna o lozinca - "Unica solutie - o noua REVOLUTIE")

Anonim spunea...

Mda...eu am norocul si nu intelnaesc chiar asa tip de oameni...tu,in ce sector traiesti???
Eu in schimb intalnesc zi la zi dobitoace ruse care ne alunga de pe scaun, din fata casei si tot asa...
Hmmm...

Mircea spunea...

Ciudat,dar eu nu am patit niciodata asa,tot timpul rusii se dau dupa mine,sau in cel mai rau caz continua in rusa si eu in romana,dar niciodata nu mi-au spus "razgavarite normalino" sau cum o fi.Dar toti astia o sa dispara,cu voie sau fara voie.

Eleonora Lisnic spunea...

Nici eu nu întâlnesc asemenea specimene. Mă bucur mult că dau peste oameni de treabă. Oameni sunt diferiţi. Obrăznicia şi prostia nu au naţionalitate.

Anonim spunea...

Eu deja de mult am zis, ca nu le mai raspund in rusa si gata, s-a incheiat povestea. Am declarat razboi RUSSOFONILOR, si ar fi bine toti la fel sa o faca ... te aranjeaza raspunsul in limba romina poftim, nu te duci si-ti cauti de treaba ...
Eu de deseori ma ciocnesc cu astfel de timpenii ca-ti schimba dispozitia pe tot parcursul zilei...
Ultemul caz a fost la chioscul cu ziar, unde am cerut sa mi sa dea ziarul Jurnal de Chisinau, Timpul si ca sa fac i paralela intre ele am cerut si Moldova Suverana!
Mama draga ce se facea acolo ... nu destul ca nu dorea sa-mi mai dea ziarele, i-mi vorbea in rusa, era comunista si ma dadea la socoteala de ce vrem Unire cu Rominia?
I-am zis ca virsta si mentalitatea gindirii e diferita ... si modalitatea de a-mi da explicatii si a ma convinge e destul de naiva si bine platita, va rog sa-mi dati ziarele ca intirzii la serviciu, desi d-ra va aflati la locul serviciuli dar vi se plateste si suplimentar pentru o astfel de discutie cu mine ...
La care mi-a raspuns: Nu i shto, mne platit i za to shto ea ato gavariu, i mne horosho, i esti denighi shtob jiti!

Dupa 15 minute mi-a dat ziarele. Am intors capul in urma si erau 6 oameni care ascultau convorbirea noastra.
Mi-au zis ca bine ca mai sunt tineri care vorbesc astfel!
Unul din ei a aplecat capul la acea vinzatoare si ea zis: Mai mult de aici numai cumpar ziare...

Si iata asa batalia cu rusii o simt de ceva timp si deja nu ma prea afecteaza ... lasa sa-si caute cite un ghid de conversatie si sa incerce cel putin sa depuna putin efort !!!

V-om lupta, pina v-om ajunge la biruinta!

Observator spunea...

Fiecare om se confruntă cu situaţii de viaţă pe care le merită. Volentul atrage violenţa si prostul atrage prostia.

Trimiteți un comentariu

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Administrația site-ului vă îndeamnă să folosiți un limbaj decent în discuție: