Fotbalul ne unește pe toți sau “нашы гимповских ибут”

12 mai 2010
Am avut onoarea sa plec pe 8 mai la Balti impreuna cu Galeria de fani “Oastea Fiara” la meciul dintre Olimpia Balti si Zimbru Chisinau. Atmosfera a fost una deosebita, spiritul de Ultras s-a simtit incepand cu imbarcarea in autobus pana la debarcarea din el noaptea tarziu.

M-a impresionat faptul ca am vazut la un loc nationalisti Romani in tricouri cu Corneliu Zelea Codreanu si cu tricolor Romanesc legat la incheietura mainii cat si nationalisti Rusi cu tricouri “узники совести” si cu tricolor rusesc la incheietura mainii, care se intelegeau intre ei de minune. Un lucru cert l-am observat ca aveau un dusman comun, si anume comunismul, sau radicalii de stanga.
Acesti tineri sunt niste personalitati destul de intelegente si mature cu care sunt sigur ca ai avea ce vorbi pe multiple teme, nu doar fotbal sau extremism. Putini dintre ei aveau mai putin de 20 de ani, niste tineri bine formati cu viziuni bine definite.
Si iata-ne in Balti. Numele de “Русский город” mi s-a reconfirmat inca odata, peste tot unde mergeai se vorbea rusa, Marsul de pe strada 1 mai pana la stadion organizat probabil in premiera de fanii Zimbrului a inspirat un iz romanesc intr-un oras ocupat de o mentalitate sovietica cu o “minoritate imperiala” dominanta in toate sferele orasului.
Meciul a fost dragut, de calitate moldoveneasca, jucatorii se tavaleau mai mult pe jos decat jucau, viteza pe teren lasa de dorit, cel mai placut fapt au fost lozincele pe care si le strigau reciproc galereile Zimbru cu cea a Olimpiei.




Dupa prima repriza am iesit sa caut un veceu, si in timp ce ma indreptam spre veceu am prins asa o vorba cu ureceha “нашы гимповских ибут”. Aceste vorbe mi-au dat de inteles ca Balti este un oras putrezit de comunism, un oras depasit de timp, unde noi (Chisinauenii) suntem “гимповцы” si unde societatea e impartita in “нашы” si “вашы”. Nu peste mult timp am vazut un negru cu berea in mana caruia Mihai o vrut sa-i faca o poza, la care el politicos a raspuns in Romaneste ca nu trebuie. De aici si concluzia mea personala, majoritatea baltenilor sunt niste rusofoni retardati pana si negrii din togo au insusit Romana pe cand ei debilii doua boabe in Romana nu pot lega. Sunt sigur ca sunt si Balteni normali insa nu am avut ocazia sa-i intilnesc.
P.S. Nu sunt ultras sau mare fan de fotbal, insa dupa o emisune tv pe care am privit-o ieri am realizat ca galeria Red Smoke si Young Legion, este o galereie de rusofoni retarzi care cred ca viziunile anti fasciste sun mai putin radicale ca cele fasciste. De fapt sunt niste copii care nu au primit bataia necesara de la parinti, asa ca si-au primit-o ieri de la “Oastea Fiara”.

sursa: pancho villa

1 comentarii:

Anonim spunea...

sunt si eu baltean...sunt deacord si eu cu continutul articolului si in special cu critica fata de balteni...sa stiti ca exita cetateni ai acestui oras rusofon cu sufletul roman care sau saturat pina in git de acesti oameni tampiti...nam cuvinte..nici nu stii ce sa faci si cum sa traieti normal in asa societate mental obosita...

Trimiteți un comentariu

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Administrația site-ului vă îndeamnă să folosiți un limbaj decent în discuție: