Dosarul 7 aprilie: Primii doi poliţişti condamnaţi

14 decembrie 2010

Dosarul 7 aprilie: Primii doi poliţişti condamnaţi
După 20 de luni de tergiversare, judecătoria sectorului Centru a condamnat astăzi doi poliţişti acuzaţi de maltratarea şi reţinerea ilegală a unui tânăr în legătură cu evenimentele din 7 aprilie 2009.
Poliţiştii sunt angajaţi ai Comisariatului General de Poliţie, iar victima lor este Vitalie Creţu, electrician la spitalul nr.1 din Chişinău. Tânărul a fost arestat şi bătut pe 9 aprilie 2009 pentru că poliţiştii au bănuit că el ar fi participat la devastările din 7 aprilie.

Judecătorul a dispus privaţiune de libertate pentru 2 ani, convenţional, cu suspendare din funcţie pe 5 ani pentru unul din poliţişti, şi 4 ani de privaţiune condiţionată cu 5 ani suspendare din fucţie pentru al doilea. Un alt poliţist acuzat de falsificarea declaraţiilor din dosar a fost achitat.

Cu toate acestea, Vitalie este mulţumit de încheierea judecătorească. „Este prima condamnare a unor poliţişti în legătură cu evenimentele din 7 aprilie. Sper ca de acum înainte lucrurile să meargă mai bine”, ne-a declarat tânărul. El susţine că ştie mai mulţi tineri maltrataţi în acele zile care s-au temut să ceară pedepsirea torţionarilor săi.

Vitalie Creţu a fost bătut şi reţinut de poliţişti pe 9 aprilie 2009, după ce a participat la un miting paşnic din Piaţa Marii Adunări Naţionale. „Pe 7 aprilie am lucrat şi nu am putut pleca în centru, dar am aflat despre cele întâmplate, de aceea am decis să mă duc pe 9 aprilie la mitingul paşnic organizat în susţinerea tinerilor reţinuţi şi bătuţi de poliţişti. Când mă întorceam la serviciu am observat că sunt urmărit de doi tipi. Ei au dat peste mine când eram deja pe teritoriul spitalului în care lucrez. M-au bătut chiar sub fereastra medicului-şef. Lumii adunate le spuneau că am furat nu ştiu ce, iar apoi medicului-şef i-au spus că am participat la distrugerile de la Parlament, apoi m-au încărcat într-o maşină şi m-au dus la Comisariatul General”, îşi aminteşte Vitalie.

Despre şedinţa de judecată în care i s-au dat 5 zile de arest tânărul îşi aminteşte că îndată ce a intrat pe uşă judecătorul l-a întrebat: „Familia”, apoi i-a spus „5 zile. Ieşi”. Primul lucru pe care l-a făcut după ce a ieşit de acolo a fost să-i acţioneze în judecată pe cei care l-au matratat şi l-au arestat.

sursa: jurnal.md

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Administrația site-ului vă îndeamnă să folosiți un limbaj decent în discuție: