Studenții basarabeni se plâng pe companiile Work and Travel

2 iunie 2010
„În Moldova, cu o săptămână înainte de plecare, compania ne spunea că angajatorul cu care au semnat contractul a dat faliment și eram puși în situația de a ne căuta un alt serviciu, însă care era plătit mult mai puțin. În SUA continua aceeași istorie pentru că nu fiecare din noi era angajat și astfel ne pomeneam în situația în care nu ne mai ajungeau banii luați de acasă pentru chirie și hrană”. Acestea sunt declarațiile unor studenți din Republica Moldova care „și-au încercat norocul” cu companiile Work and Travel și care spun că au ajuns pe străzile Statelor Unite ale Americii.

Studenții ne-au mărturisit că neregulile apar încă din Republica Moldova, și chiar cu o săptâmână înainte de plecare, când biletul tur-retur este deja procurat. Aici studenții sunt puși în situația de ași schimba job-ul, pe unul mai puțin plătit, problemă apărută fiind falimentarea angajatorilor din SUA. Mai mult, nici la locul destinației nu sunt respectate toate condițiile contractului și respectiv nu toți studenții sunt angajați.

Contactați de UNIMEDIA, reprezentanții companiei în cauză nu au negat starea de lucruri, însă au specificat că studenții sunt asistați să-și găsească un job nou, în aceeași locație chiar și care nu este plătit mai puțin, precizând totodată că salariul minin este de 7,25 $ / oră. Referindu-se la problemele care apar pe teritoriul Statelor Unite, sursele spun că pot apărea mici incidente din cauza că unii studenți pleacă prea devreme, atunci când este mai puțin de lucru sau studenții pur și simplu nu se pot acomoda cu situația de acolo, li se pare dificil și nu rezistă, de unde apar și anumire revolte.

Unele persoane au mai spus că „companiile au legături acolo, în SUA, care îi acoperă și datorită carora afacerile lor murdare nu prea ies la iveala”. În replică, responsabilii de la companie au declarat: „Nu avem cum să ne acopere cineva pentru că vedeți și în cazul de față că studenții v-au sunat și au încercat să vă comunice ceva”.

Sursa: UNIMEDIA
Redactor: Maia Visterniceanu

4 comentarii:

Denis spunea...

Eu tot am fost in situatia asta si nam plecat :D
si amu ma bucur pentru asta :D
eu trebuia sa merg in Florida de aici la stiri zik ca in Golful mexic e plin de titei , da compania noastra zice ca nui nici o problema si inca una un student a ajuns la ambasada cun contrcat dar la ambasador in mina era alt contract
aska anul asta cine a plecat in SUA sper sa nu o dea in Bara

Si cel mia tare doara ca a murit cineva acolo deamu
:(

Dragoș Galbur spunea...

da, a murit deja un pusti de 19 ani

RIP

Anonim spunea...

eu cu o luna in urma am avut interviu la ambasada si pina azi nu stiu daca am trecut sau nu (eram in pending)managerul imi zice ca sa astept, cit se poate de asteptat nu stiu, vara deja a inceput... daca pina la urma primesc viza si eu refuz sa ma duc pt ca e tirziu deja si de lucru trebuie sa-mi caut acolo, atunci pierd toti banii care i-am dat pt program... daca am refuz de la ambasada o sa pierd jumate din bani, sunt intr-o siuatie nasoala pt ca am vrut sa vad si eu ce e cu "visu' asta american" :(

Anonim spunea...

In primul rand ar trebui sa stiti cu totii ca nu este vina neaparat a agentiilor de cazurile in care angajatorii din america se razgandesc in ultimul timp, s-a mai intamplat asta in trecut, si se va intampla, deoarece peste tot este criza, si angajatorii americani un sunt siguri ca le vor merge business-ul..nu? Agentiile din Moldova, cel putin cea la care am apelat eu, a facut tot posibilul ca in cazul anularii unui job, sa-mi ofere altul in loc, o.k., este platit mai ieftin, dar in schimbe aceeasi locatie, si in plus as putea sa-=mi aleg si al doilea job...problema este in aceea ca la noi toti tinerii sunt obisnuiti sa aiba totul de-a gata, si ajungand acolo se pierd...
cee ace tine de tanarul care a murit...are vre-o vina agentia ca el a alunecat langa un bazin si a fost o lovitura mortala?...sau poate cumva a angajatorului? asa te-ai exprimat de parca pe asta ii asteapta pe toti cei care au dorit sa plece in america - sa moara!!!...
ce tine de ambasada - din nou, nu agentia este de vina ca ambasada se decide greeu intr-adevar sa ia o decizie in privinta unui student de care nu este 100% convinsa ca merita sa-i ofere viza...
deci priviti situatia din mai multe puntce de vedere, si nu aratati deodata cu degetul!

Trimiteți un comentariu

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Administrația site-ului vă îndeamnă să folosiți un limbaj decent în discuție: