De ce merg la vot moldovenii din Grecia?

26 noiembrie 2010


28 noiembrie 2010, este ziua alegerilor parlamentare anticipate în Rep. Moldova, zi de mare însemnătate pentru cei mai mulţi dintre fraţii noştri, zi istorică aşa cum sufleteşte o văd cei mai mulţi dintre cei izgoniţi de „mirosul comunist" care a „invadat" ţara după 1990. 28 noiembrie 2010 este data la care cetăţenii moldoveni sunt chemaţi la urne pentru a-şi îndeplini cel mai important rol cetăţenesc acela de a-şi alege conducătorii, de a decide cu privire la viitorul patriei, la viitorul ţării noastre, la viitorul copiilor Rep. Moldova cei mai mulţi pribegiţi pe alte meleaguri.
Data alegerilor parlamentare constituie pentru foarte mulţi dintre românii de peste Prut moment de răscruce.
Va alege poporul alinierea la standardele europene, acolo unde în câteva luni în 2010 Rep. Moldova condusă de Ghimpu a înregistrat progrese mai mari decât în ultimii 20 de ani?
Va decide cetăţeanul viitorul european ori trecutul communist?
Care va fi votul acestora este greu de estimat de vreme sondajele ultimelor zile se contrazic. În unele învingător este acelaşi Voronin, în altele învingător este Ghimpu, iar în altele Filat este primul în preferinţa alegătorilor. Care este adevărul nu ştie nimeni de vreme ce dacă şi istoria ori denumirea limbii naţionale suferiră modificări după placul şi orientarea unora, despre sondaje ce mai putem spune?! Putem însă afla de ce merg la vot moldovenii.
De ce consideră moldovenii 28 noiembrie 2010 cea mai importantă zi a anului în curs? Şi recunosc că ideea mi-a venit de vreme ce am publicat un articol semnat de Unimedia Moldova - proaspătul partener RoMedia.gr din Rep. Moldova, intitulat „De ce merg la vot moldovenii din diasporă?"
În acest context, de ce merg la vot moldovenii din Grecia este o întrebare la care am cerut să răspundă, în exclusivitate, pentru RoMedia.gr, câţiva moldoveni de la Atena.
Larisa Bâlhac, conducătorul Cenaclului „Legământ", al Asociaţiei Moldo Elene Orfeu Atena:
„Moldovenii din Grecia vor merge la vot ca să spună un ''NU!'' hotărât comunismului. Ne este ruşine că suntem „Cuba" Europei , nu mai dorim să trăim în trecut, dar vrem să mergem într-un pas cu toată civilizaţia europeană şi numai uniţi, votând pentru Coaliţie vom reuşi să învingem sărăcia şi nevoile, ca fiii şi nepoţii noştri să poată trăi, învăţa şi munci acasă, făurind viitorul scumpei noastre Patrii ce o numim aşa de dulce: MOLDOVA!"
Maria Butuc, licenţiată în Sociologie, locuitor în Atena:
„Trebuie să merg la vot. Nu pot lipsi. Nu e doar dreptul meu, e obligaţia mea, pentru care au luptat strămoşii noştri. Nu vreau să îi las pe alţii să aleagă în locul meu. Voi merge să votez pentru că aceasta este responsabilitate democratică a mea şi a tuturor, pentru că sunt încă tânără şi mai pot spera că situaţia se va schimba şi eu voi fi o parte a acestei schimbări. Votul meu contează şi numai daca merg la urnă am voie să critic rezultatul"
Violeta Slusarenco, preşedinte Asociaţia Moldo Elenă Orfeu:
„Votez duminică pentru că democraţia este unica posibilitate ca ţara noastră să meargă înainte şi ca noi, părinţii şi copiii noştri să avem o viaţă decentă. Cu toţii am simţit ce-au însemnat cei 50 de ani de comunism (care ne-au întors cu secole în urmă) precum şi cei 8 ani de conducere comunistă până la 7 aprilie 2009 (care ne-au întors cu alte câteva decenii în urmă). Să luăm exemplul celor alături de care trăim: al grecilor. Ştim că aici democraţia s-a realizat în urmă cu aproape 2.500 de ani. Iar această perioadă a fost cea mai înfloritoare din punct de vedere politic, economic, cultural şi spiritual. De aceea statele înaintate ale lumii au adoptat democraţia ca sistem politic şi au acum un nivel de dezvoltare avansat în toate domeniile de activitate. Să fim şi noi înţelepţi precum grecii antici, precum cetăţenii celor mai evoluate ţări contemporane şi să votăm democraţia pentru a ajunge să trăim şi să gândim asemenea lor"
Dorina Izbisciuc, studentă la Atena, membru ATIM:
„28 noiembrie este nu numai pentru mine, ci şi pentru toţi cetăţenii Republicii Moldova o zi care va rămâne în istorie. Sperăm că va fi ziua când vom ieşi cu toţii la vot pentru a spune „DA" schimbării pe care o aşteptam atât de mult, pentru a face primul pas spre viitorul european la care toţi aspiram şi pentru care am luptat atât de mult. Va fi ziua când alegem nu numai să fim o parte a viitorului pe care îl merităm, dar şi să îl construim noi, împreună, pas cu pas. Pentru a ne putea întoarce acasă şi a răspunde cu mândrie ca la 28 noiembrie 2010 NOI am fost uniţi, am dat un răspuns ferm şi am venit mai aproape de Europa!. Vom alege să fim prosperi, liberi şi responsabili. Nu vom fi indiferenţi!"
Andrei, 23 ani, student în Atena, Grecia, membru ATIM:
„Eu voi merge să votez pentru că m-am săturat să fiu arătat cu degetul de fiecare dată când arat paşaportul moldovenesc. Vreau ca Moldova să ajungă o ţară europeană cu drepturi depline şi să nu mai fie pe ultimul loc în topul celor mai bogate ţări din Europa"
Ion, 20 de ani, student Atena, membru ATIM:
„Am să merg la vot pe 28 noiembrie pentru că m-am săturat de minciună. Votul meu contează și acesta e motivul principal care mă face să merg și să votez. Noi cei de peste hotare vedem altfel lucrurile care se întâmplă acasă și din această cauză nu putem rămâne indiferenți"
Sergiu, 20 de ani, student, membru ATIM:
„Voi merge la vot fiindcă este responsabilitatea mea de cetățean al Republicii Moldova și îmi pasă de viitorul țării mele. Aspirația mea este de a avea o țară prosperă și europeană. Să mergem la votare și să nu fim indiferenți de țara noastră, pentru că viitorul ne aparține!"
Pavel, 25 de ani, student, membru ATIM:
„Am să merg să votez pentru că 7 aprilie 2009 mi-a demonstrat că împreună putem schimba viitorul țării noastre. M-a mișcat faptul că la greu moldovenii se pot mobiliza și pot lupta pentru un scop comun. Să mergem cu toții la votare!!"

O corespondenta de la Ana Ţuţuianu - RoMedia.gr

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Administrația site-ului vă îndeamnă să folosiți un limbaj decent în discuție: