Am simţit libertatea!

1 septembrie 2009

31 august 2009... Zi de sărbătoare - LIMBA NOASTRĂ CEA ROMÂNĂ... După depunerea de flori la monumentul Eroilor neamului românesc Ion şi Doina Aldea-Teodorovici am plecat cu totii, impreuna cu d-na Cuşnir, la cimitirul Armenesc unde un sobor de preoţi au ţinut o slujbă de comemorare a persoanelor reprezentative mişcării naţionale din Basarabia de la inceputul anilor '90 si care nu se mai afla printre noi...

Primul lucru care m-a uimit a fost o inscriptie adresata minoritatii ocupante pe un zid din preajma USM si una de pe lada de gunoi adresata Marelui Conducator de stat... Din considerente ca voi fi catalogat (oare a cata oara?) fascist nu am sa expun continutul acestor inscriptii, care (recunosc!) m-au bucurat...

Ulterior, dupa ce soborul de preoti a finisat ceremonialul, cei prezenti in frunte cu Presedintele Parlamentului si Primarul de Chisinau au depus flori la mormintele Eroilor neamului care si-au gasit locul de odihna in cimitirul respectiv.

Dupa aceasta am plecat cu cativa dintre cei prezenti la o bere si iarasi uimire... In cafeneaua unde ne-am oprit din boxe se auzeaua glasurile si minunatele piese ale lui Ion si Doina Aldea-Teodorovici... Cantecele respective ne-au bucurat auzul si sufletul atata timp cat am stat acolo...

Am venit in PMAN... Am ramas surprins de inscriptia de pe scena "LIMBA NOASTRĂ CEA ROMÂNĂ"(probabil pentru prima data in ultimii 8 ani). In PMAN se afla un grup de persoane cu suflet si simţire românească si cu un tricolor imens (Igor, să ne fii sanatos si sa pastrezi acel tricolor minunat!)... Alături doi băieţi ţineau un banner inscripţionat "Articolul 13 din Constitutie - Limba română"... Si iarasi am ramas uimit... Ne plimbam nestingheriti prin PMAN cu tricolorul si bannerul respectiv fara sa fim persecutati sau macar interogati de reprezentantii forţelor de (dez)ordine si fara sa auzim vreo exclamatie de genul "FASCISTILOR!"... Am ramas uimit si de atitudinea populatiei prezente care tineau sa se fotografieze cu tricolorul si bannerul respectiv... Am ramas uimit si de hora extraordinara încinsă în jurul tricolorului... Am rămas uimit si de prezentatorul care nu se stingherea sa numească limba asa cum se cuvine - ROMÂNEASCĂ! Am rămas uimit si de cântăreţii care au interpretat piese cu profund conţinut patriotic (vorbesc despre adevăratul patriotism, cel românesc).


Intr-adevăr am avut parte de o sarbatoare! Am simtit si eu libertatea... Am simtit ca comunismul pleaca... Sper sa-si pastreze aceasta tendinta in continuare, iar poporul indobitocit sa-si regaseasca adevaratele valori!

Ţin să le multumesc tuturor celor prezenti! Vă multumesc pentru atitudine si curaj!
BRAVO!

11 comentarii:

Dragoș Galbur spunea...

foarte frumos articolu, in sfirsit parca au mai venit acele timpuri la care speram mereu si spre care tindem intruna... LI BER TA TE !!!

Mariana spunea...

A fost una dintre cele mai frumoase zile.. pentru ca a fost o zi in care m-am simtit libera!
Limba romana - unica stapana!

Tatiana Botnaru spunea...

31 August LIMBA NOASTRA CEA ROMÂNA!
Ieri asta s-a simtit, ieri asta s-a sarbatorit, ieri s-a strigat TRAIASCA, TRAIASCA SA-N FLOREASCA, MOLDOVA, ARDEALUL SI TARA ROMÂNEASCA,ieri puteai sa zici ca esti Român si toti sa te auda si sa fie de acord cu tine.
Ieri a fost sarbatoare, ieri s-a simtit LIBERTATE. Ieri s-a scris cu litere mari LIMBA NOASTRA CEA ROMÂNA!!! si toti cu zimbete pe buze si fericiti cu inimile deschise au salutat toate astea!
Ieri s-a cintat piesele lui Ion si Aldea Teodorovici cu glas tare ...
S-a simtit LIBERTATE in sufletele tuturor ce se aflau acolo! Daca sincer de asta i-mi era dor, de asta avea nevoie o lume intreaga de libertate care s-a simtit de Sarbatoarea LIMBII ROMÂNE!
E LIBERTATE SI S-A DOVEDIT INCA O DATA CA E LIMBA NOASTRA CEA ROMÂNA!

Tatiana Botnaru spunea...

Sarut vatra si-al ei nume
Care vesnic ne aduna,
Vatra ce-a nascut pe lume
Limba noastra cea romana.
Cant a Patriei fiinta
Si-a ei rodnica tarana
Ce-a nascut in suferinta
Limba noastra cea romana.
Pre pamant stravechi si magic
Numai dansa ni-i stapana:
Limba neamului meu dacic,
Limba noastra cea romana.



In al limbilor tezaur
Pururea o sa ramana
Limba doinelor de aur,
Limba noastra cea romana

Tatiana Botnaru spunea...

Hai, hai,
Hora mare se roteşte,
Iar la mijloc străluceşte
Floarea stăpână,
Floarea ceea se numeşte,
Floarea ceea se numeşte
Limba română.

Refren:
Graiul râului,
Graiul ramului,
Graiul grâului,
Graiul neamului!

Hai, hai,
Doina sfânta se doineşte,
Iar la mijloc străluceşte
Floarea stăpână.
Floarea ceea se numeşte,
Floarea ceea se numeşte
Limba română.

Refren:
Graiul râului,
Graiul ramului,
Graiul grâului,
Graiul neamului!

Hai, hai,
Cer cu stele se roteşte,
Iar la mijloc străluceşte
Floarea stăpână.
Floarea ceea se numeşte,
Floarea ceea se numeşte
Lïmba română.
(Ion si Aldea Teodorovici "Limba Româna)

Anonim spunea...

ihim, kiar imi era dor sa vad ceea ce am vazut ieri ca s-a petrecut in Piata Marii Adunari Nationale!
Mi-am dat seama ca de fapt, in ultimii zece ani acest popor s-a vrut a fi tinut intr-un cazan cu un capac ermetic, dar de la 6 aprilie incoace s-a vazut pe zi ce trece ca efectul ermetizarii scade vazand cu ochii, iar ziua de ieri a fost punctul culminant!...Si acel drapel imens ce a servit drept cupola pe parcursul serii...mi-am zis cand m-am pomenit sub el "oare sa imi pun rapid o dorinta?":)))
Sper din suflet ca e un inceput de bun augur!!!

aster spunea...

Si anul trecut a fost "LIMBA NOASTRA CEA ROMANA" . Tot Primaria a organizat si anul trecut.

Numai la comunisti se numea "Ziua Limbii".

Gindul Meu spunea...

salut
din pacate nu am intrat la tine pe blog de ceva timp... si din pacate nu am vazut anuntul despre intilnire...
ma uimit si pe mine sa vad o asemenea sarbatoare a LIMBII ROMÂNE... (nimeni nu se temea sa zica ca sarbatoreste LIMBA NOASTRĂ CEA ROMÂNĂ)

nici nu am stiut ca in "91 au fost asa de multi oameni pe PMAN.
super sarbatoare ....

Am o intrebare la cei ce au fost in piata pe 31, cum se numeste corect cintecul cintat de Anatol Dumitraş (despre liberatte) si unde pe net se poate de gasit ????

Anonim spunea...

Ehhh, nu prea il auzeam pe Dumitras :) dar probabil este vorba despre piesa Angelei Bucico -

http://www.trilulilu.ro/Soldatino/f372422814c253

Daca-i aceasta, fa download de pe trilulilu sau ti-o trimit prin email...

Gindul Meu spunea...

da aceasta este....
expediazo pe e-mail terog
gindulmeu@mail.ru

Anonim spunea...

Am trimis-o...

Trimiteți un comentariu

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Administrația site-ului vă îndeamnă să folosiți un limbaj decent în discuție: