O basarabeancă a luat cea mai mare medie la BAC-ul din România

3 septembrie 2012

Irina Cașcaval, o tânără din Republica Moldova, a devenit cel mai bun elev din România după ce a luat cea mai mare medie la examenele de bacalaureat din acest an - 9,68.

Irina Cașcaval, absolventă a Liceului Teoretic „Vasile Alecsandri” din Iași, a povestit limita extremă pentru care se poate sacrifica un adolescent pentru a-și urma visul. Tânăra a mărturisit că a ratat sesiunea din vară a examenului de bacalaureat, iar visul de a intra la facultatea la care își dorește a fost spulberat.

„Am ratat sesiunea din vară a examenului de bacalaureat din cauza faptului că nu am putut ajunge la prima probă a examenului. Visul meu de a intra la Facultatea de Litere a UAIC s-a spulberat. Astăzi afirm că datorită neînțelegerii care a avut loc în sesiunea iunie-iulie, de la bacalaureatul din 2012, am placuta surpriză de a mă bucura de faptul că am cea mai mare medie dintre candidații din sesiunea din toamnă de la bacalaureat.

Să fiu acum „cel mai bun elev din țară” nu este pentru mine doar o mândrie sau satisfacție, ci și o motivație enormă să-mi urmez visele și să-mi ating țelurile. Consider că a avea o atitudine pozitivă este unul dintre cele mai importante lucruri din viață și atunci când nu am putut să ajung la un examen din sesiunea din vară, încercam să-mi spun mereu: „Atunci când ți se închide o poartă, ți se deschid două”. Pentru mine însemna foarte mult să dau bacalaureatul atunci, pentru că, fiind din Republica Moldova, știam că o medie mare, în toamnă, nu mă va ajuta să ocup un loc fără taxa la facultate. De aceea mi-a fost greu să trec peste acele momente și să-mi recapat încrederea”, a povestit tânăra pentru bzi.ro.

Referindu-se la planurile sale, Irina a mărturisit că indiferent de orice, va merge la facultatea de Litere. „Acum 10 ani făceam sport și vroiam să devin o sportivă de performanță, apoi mi-am dorit să fiu un mare judecător și să fac dreptate celor drepți. Acum îmi place comunicarea și lectura și vreau să fac litere. De mică am avut niște vise și prin intermediul lor m-am format”, a mai spus tânăra.

sursa: jurnal.md

3 comentarii:

Anonim spunea...

Cunosc eu pe altcineva care a luat medie si mai mare, relativ apropiata dar totusi mai mare, 9.70.Daca va intereseaza cine va pot comunica numele persoanei care la fel este originara din RM.

Anonim spunea...

De unde adunati voi informatia? 9,70 la Gheorghe lazar din Bucuresti.

Anonim spunea...

Da, exact, doar ca este vorba de sesiunea din iunie/iulie, acum am vazut ca articolul se refera la cea dea 2-a sesiune.Scuze&Stima
P.S.Apel catre redactie: oricum ar fi bine sa apara si un articol desprea cea mai mare medie din prima sesiune si daca vreti va pot ajuta cu un mini-interviu fiidca cunosc persoana si chiar ar putea iesi ceva interesant.
Succes

Trimiteți un comentariu

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Administrația site-ului vă îndeamnă să folosiți un limbaj decent în discuție: