Tu pentru CE votezi?

6 iulie 2009

Vine 29 iulie. O zi insemnata in istoria R(SS)M reiesind din contextul evenimentelor din aprilie. Atâtea partide politice, atâtea programe de guvernământ, atâtea solutii de iesire din criză... Dar am o problemă... Acestea in esenta lor nu ma intereseaza. Toate partidele prezinta solutii economice pentru a scoate Moldova din noroiul in care se afla... dar nu asta ma intereseaza...

De ani buni guvernantii se conduc dupa lozinca "prinşipalu nu-i cum sî numeşti limba, glavnoia să ai şi puni pi limbî". Si unde suntem? Avem oare ce pune pe limba? Si chiar daca avem - este meritul guvernantilor sau doar rezultatul muncii noastre? Oare avand un popor care nu stie de unde vine si unde se duce poate o ţară să se dezvolte economic? Când încerc să găsesc răspuns la aceste întrebări mă gândesc la Ţările Baltice. Am obţinut independenţa in acelaşi timp, ce-i drept în diferite conditii... Lor le-a fost de ajuns 15 ani să intre în UE, dar nouă nu ne-ar ajunge încă 25 de acum încolo... Cum au reuşit? Probabil au fost conduşi de cei care au realizat importanta revenirii la valorile naţionale. Ei sunt in UE, iar noi suntem o ţară pseudo-independenta, pseudo-suverana, dezintegrată teritorial şi stăm crăcănaţi cu un picior în UE, cu altul în CSI si cu "bogăţia" în Nistru... Suntem incă in umbra unui imperiu pentru ca nu am reusit sa ne impunem ce-i al nostru, pentru ca inca nu am realizat importanta revenirii la valorile nationale, pentru ca in genere multi nu stiu care sunt acestea... Când incercam să cunoastem de unde ne tragem suntem numiti nationalisti, fascisti... Suntem invinuiti ca incercam sa dezintegram societatea noastra "multinationala"...

Eu nu-mi orientez opţiunea de vot din punct de vedere economic. Mi-i indiferent de programele economice pentru ca acestea, in esenta lor, sunt aceleasi. Daca ascultam orice canditat ni se spune ca timp de 4 ani vom trai in rai... Eu vreau sa traiesc intr-o tara cu adevarat independenta, eu vreau sa traiesc intr-o tara unde nu voi fi catalogat tradator pentru ca stiu cine sunt stramosii mei. Nu vreau ca copiii mei sa fie zombificati, nu mai vreau sa vars lacrimi din cauza ca cineva imi ponegreste Eroii neamului, nu mai vreau sa fiu ofensat la mine acasa...

Nu am votat si nu voi vota doctrine si personalitati. Eu votez pentru revenirea si promovarea valorilor nationale, dar nu pseudo-stabilitatea, eu votez libertatea, dar nu îndobitocirea si in fine, eu votez pentru o adevarata dezvoltare economica, dar nu pentru saracie stabilă.

În '89 ne-am trezit, dar am uitat sa ne dam jos din pat.... Demult e timpul sa o facem!

Mergi la vot si votează cu conştiinţa şi cu capul (nicidecum cu inima :) )

4 comentarii:

Anonim spunea...

mmdeeaa ,cit adevar in acest articol,spus din inima ,si din durerea profunda ce izvoraste din suflet .Intr-un moment decisiv p-u destinul Basarabiei nu s-a tinut cont de faptul ca "O natiune nu infrunta eternitatea nici prin politicienii ei,nici prin armata ei ,nici prin taranii si proletarii ei-ci numai prin ceea ce gindeste si descopera si se creeaza intre hotarele ei "Din tot ce ne inconjoarasa invatam sa delimitam binele de rau si anume sa nu votam cu acest "rau comunist" trebuie deja sa fim constienti de faptul ca am trait 8 ani in mizerie josnica atit pe plan politic ,economic cit si spiritual si cultural,oare acest lucru nu este evident ??evident el este ,dar din pacate nu pt toti,suntem prea fricosi ca sa acceptam un adevar evident -adevarul ca suntem pe pamant romanesc ,adevarul ca vorbim romaneste nicidecum moldoveneste ,adevarul ca actuala guvernare ne mistuie pe fiecare ....prin ce se explica aceasta tacere si frica ???Cum poti sa-i vorbesti omului de frumoase idealuri daca eziti sa pui o semnatura,pt a sustine adresarea unor oameni cu spirit treaz ??sau sa-l convingi ca "Limba noastra-i o comoara "daca trebuie vorbita pe la ferma ,pe la bucatarie ca sa nu ne auda nimeni ?!asta e fratilor durerea noastra cea mai mare ,de a fi strain in propria tara ,de a vorbi o limba inventata de minti demente si bolnave "moldoveneste "sa speram ca Dumnezeu totusi nu ne va uita si pe 29 aprilie vom scapa definitiv de nomenclatura comunista si vor veni la putere oameni capabili si competenti care ne vor scoate tara din impas ,dar pt asta trebuie sa depunem si noi efort -ca sa traim decent si nu sub limita existentei .
P.S. BRAVO AUTORULUI PT ACEST SUPERB ARTICOL....

opincutza spunea...

felicitari chiar e bun articolul, in el se regaseste opinia multora din noi...

TT spunea...

Da corect...
Din pacate indiferenta e mare...

Dragoș Galbur spunea...

super tare articolu, bravo Alex !

Trimiteți un comentariu

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Administrația site-ului vă îndeamnă să folosiți un limbaj decent în discuție: